fredag 21 oktober 2011

Fredag, fredag... älskade fredag!

Ja, dagen fredag är väl något alldeles speciellt? Så måste det väl ändå vara för de flesta?


Ta bara ordet "fredagsmys".... ett ganska nytt påfund? Vad är då "fredagsmys"? Ja, det beror nog på vem man frågar. Barnen på förskolan säger att fredagsmys är film och popcorn... Eller chips. Taco´s, verkar vara en vedertagen fredagsrätt i området, där jag bor. Var och varannan unge äter tacos på fredagar... Så det ingår förmodligen också i fredagsmyset, för många?

För mig börjar fredagsmyset redan på morgonen. När jag vaknar och vet att det är sista dagen i arbetsveckan. En speciell känsla som bara liksom finns där. På jobbet är de flesta eller kanske till och med alla, lite mer uppåt en fredag än en måndag... Stämningen är god, med andra ord. Prat om vad man ska göra i helgen... Ett och annat skratt, som ibland beror på att vi är trötta efter en tuff vecka och skrattar för det minsta ;)
Det spelar ingen större roll om jag har stängningsskiftet heller, egentligen. Jag vet ju att det är fredagkväll, när jag går hem. Fredagsmyset fortsätter hemma

Fredagkväll betyder bastu för mig och Mannen i mitt liv! Varsin kall öl och så sitter vi där en halvtimme, eller så, och reflekterar över veckan som gått. Ventilerar saker med varandra helt enkelt! Vår alldeles egna stund för att få prata helt i fred, eftersom ingen av döttrarna gillar att basta ;)  Det är sådan otrolig avkoppling att låta stressen rinna ut ur kroppen i samma takt som svetten ;) Det är som terapi! Önskar att alla hade en bastu!

Taco´s är inte en vedertagen fredagsmys-mat hos oss. Nej, oftast något lite enklare, som idag fisk och skaldjur med färskt gott bröd till.

Senare på kvällen väntar soffan, och det är inte alls omöjligt att jag somnar skönt med huvudet i knä på Mannen i mitt liv!




Hur ser fredagsmys ut för dig?

3 kommentarer:

  1. Du kan säta ord på det mesta du! Bastun är ju underbar med avkoppling och reflektion. fredagsmys är för mig precis det du beskriver. Kram!

    SvaraRadera
  2. Sushi blev det här! Basta är för varmt för mig, istället blir det film i tv-soffan. Barnfilm, vill säga... Nu ska jag göra mig redo för morgondagens stora event :-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Låter som om du har underbara fredagar!!
    Just det att kunna konsten att njuta av det lilla!!
    Önskar dej en underbar lördag..fortsätt att njuta och ha det bra!!!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...