söndag 9 oktober 2011

Sommarvärme!

För 18 år sedan gifte jag mig med Mannen i mitt liv, den 9:e oktober. Jag vill minnas att det var snöblandat regn som föll på oss, då. 


Idag, då jag har lyckan att tillbringa bröllopsdagen i New York, är det långt ifrån snöblandat regn, kan jag säga. Solen skiner och det är väldigt varmt! Såg en skymt på Tv´n imorse att det tydligen var nära värmerekord. Rekord för att vara i oktober, gissar jag. 


Efter en frukost med bagels, som snabbt blivit döttrarnas favorit, tog vi tunnelbanan ner till Coney Island




Själva tunnelbaneresan är väl inte så kul, men den går rätt mycket ovan mark, så man får se en del. Bland annat så åker man förbi bostadsområden. Spännande att se hur människor bor på annat håll, än i Sverige. Ganska vanligt att se tvätt hänga mellan husen ;) Stilen på hus känns igen från diverse amerikanska filmer, man sett.


När man kommer fram till Coney Island, så är det som att komma till Gran Canaria eller liknande, nästan. Låga små restauranger intill beachen.






Dagens utflykt imponerade mer på tjejerna än gårdagens. När Mellantjejen fick höra att det var för varmt för shoppingManhattan, på eftermiddagen, så tyckte hon att vi lika gärna kunde stanna ett tag på Coney Island. För där kunde hon ju i alla fall sola! ;) Dessa tonåringar! ;)




Mannen i mitt liv och Minstingen tog en tur i berg-och-dal-banan "The cyclone". Förra året, när Mannen och jag var där, så var det mesta stängt. Men nu fick han sin åktur ;)




Minstingen var den av oss, som var i med fötterna i vattnet. Ganska kallt, tyckte hon ;). Men det var någon enstaka i och badade såg jag.
Vi andra njöt av varandra och sommarvärmen!










Coney Island är helhäftigt med sin långa sandstrand, pir, restauranger, nöjesfält och inte minst den långa "board-walken"!




Nu börjar det dra ihop sig för att göra sig i ordning för kvällens fördrink och dinner! ;). Förresten, middagen igår kväll blev mycket mysigare än kvällen innan! ;) :) 


Maria

2 kommentarer:

  1. J nu börjar jag förstå din kärlek till NY det ser så mysigt ut. Kram!

    SvaraRadera
  2. Ett försenat GRATTIS! då.
    Vilken härlig dag..och vilket väder!!
    Ser underbart ut!
    Fortsatt att mys..och bara ha det bra!! Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...