torsdag 20 oktober 2011

Att gilla "att gå på stan!"


Kanske väcktes mitt intresse för "att gå på stan" när jag som liten flicka i 10:årsåldern började få följa med min åtta år äldre syster "på stan"?!
Jag minns den speciella känslan det var att få gå med henne och inte "bara" med mamma och pappa... Det kändes så stort på något vis. Att hon tog sig tid att ta med mig på stan...
Nuförtiden älskar jag att gå på stan. Kan hända att det beror på att jag sedan snart elva år tillbaka har en större "stan" att gå på? ;) Låter kanske klyschigt, men det känns nästan som "att ha hittat hem" i och med flytten hit. Det bor nog en storstadstjej inom mig, vilket en god vän alltid hävdat... Måste nog ge henne rätt ;)
Jag njuter i fulla drag, när jag som idag hoppar på "lokaltåget" tillsammans med Minstingen, för att åka in till "Lilla Storstan". Det är en sån skön känsla att gå igenom det nya resecentrum, som byggts. Folk i rörelse! Sånt gillar jag!
Jag uppskattar att ha ett antal butiker att välja mellan, när jag ska handla något. Och när jag handlat klart, eller behöver en paus i shoppandet, då finns det ett stort antal caféer som har kaffet klart ;)
Minstingen och jag hamnade på ett nästan fullsatt café, som av gästerna att döma, måste klassats som ett café för studenter... ;) Minstingen var klart yngst och jag var klart äldst ;)
Förstår att det var så gott som fullsatt, för det var väldigt mysigt! Men trångt ;)
När jag sitter där med min dotter fylls jag av sådan kärlek. Inte bara till att gå på stan, utan att jag har det så bra som sitter där med min yngsta dotter! Efter en mysig fikastund och en välbehövlig kopp kaffe, ringde Tvilling1 och kollade om vi var kvar på stan. Hon hade slutat för dagen och mötte upp oss.
När dagens shopping var avklarad hämtade Mannen i mitt liv upp oss. Men under tiden, som vi stod på avtalad plats och väntade på honom, så fick vi se på stadsbussarna att Lager 157, premiäröppnade idag!
Eftersom jag visste att Mannen i mitt liv hade ett ärende att uträtta innan vi åkte hem, så frågade jag lite snällt om inte han kunde skjutsa förbi oss där.

Eftersom jag råkar vara gift med världens snällaste Man, så gjorde han såklart det! ;) :)





5 kommentarer:

  1. Mysigt! Du kan konsten att beskriva saker och ting!Kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag på stan! Och den där handkrämen är bara bäst! :)

    Kram Jennica

    SvaraRadera
  3. Hej vännen ja du har nog rätt, kankse ite fredag hela veckan men gärna känslan, hihi.
    Ja du att GÅ PÅ STAN är verkligen ett begrepp. Men ååå så mysigt.
    Inte minst då det sker lite mindre ofta.
    Strosa fika strosa. Mysigt:)
    Ha en skön fredag!!!
    Kramkram<3nettan

    SvaraRadera
  4. Hej vännen!! Vilken underbar dag!!
    Härligt att du kan konsten att njuta och ta vara på dagen!! Underbart!!
    Önskar dej en mysig dag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Låter som en härlig dag på stan!
    Vi pratade om det härom dagen, maken och jag... tjusningen med att gå på stan och shoppa istället för att klicka hem..
    Så nu är det slutklickat för mig, skulle jag tro. ;)

    Ha en fin helg!!
    Kram Mia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...