onsdag 12 oktober 2011

Hemma!

Efter 16 timmar på sammanlagt tre flygplatser, två olika flygplan, dygnsförskjutning och inte speciellt mycket till sömn, så var vi hemma igår eftermiddag. Rejält trötta... ;)





Det var så skönt att få krama om tvillingdöttrarna igen och se att de haft det bra. Allt var i ordning hemma, men blommorna hade visst inte fått vatten, så min fina Hortensia... den är numera en torkad blomma ;) Men fortfarande vacker, ska tilläggas!

Idag har jag en släng av jetlag och en ny förkylning i kroppen. Så jag är nöjd och glad att jag har semester även idag! :)
Tvättmaskinen går varm, kan man säga. Både smutstvätt, nyinköpta plagg och sånt som inte använts men ändå farit ur och i resväskor tvättas...

Borta bra men hemma bäst heter det ju, och det är sant! Det var sååå skönt att få sova i sin egen säng inatt. Och även om New York är fantastiskt på många sätt och vis , så visst finns det baksidor... Bara en sån sak som att duscha på hotellet, här är vi vana att kunna ställa in rätt värme och få den mängd vi vill, på en gång, men där fick vattnet rinna en stund innan det blev rätt värme och rätt "tryck" på vattnet. Ändå bodde vi på ett "bra" hotell.
Sophanteringen är inte heller som hemma i sverige.... Det luktar inte gott på morgonen, när man ger sig ut... Restauranger m.m ställer ut sina sopsäckar på gatan under natten och sen kommer sopbilen och plockar upp dem på morgonen/förmiddagen. Ni kan ju tänka er hur det ser ut och luktar, när uteliggare och fåglar varit och letat och hackat i säckarna! :(  Sopsorteringen är inte heller speciellt utvecklad... 

Men summa summarum så är ändå New York otroligt häftigt! Och jag kommer säkert åka dit fler gånger hoppas jag! Vi har haft en underbar avkopplande semester även om det varit "fullt upp".

Nu ska ni inte behöva läsa mer om New York, hos mig på ett tag ;) Tack alla ni som varit "med oss" med kommentarer, både här på bloggen och via facebook!


5 kommentarer:

  1. Låter som en härlig resa ni haft! Grattis till er bröllopsdag- 18 år är lång tid. Jag och maken firade 15 år i år:)
    Håller med om att det alltid lika skönt att komma hem efter att ha varit borta. Det är en del av tjusningen med att resa det också:)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Välkomna hem!
    Visst är det så..borta bra men hemma bäst! Men det är ju därför det är så mysigt att resa...för när man kommer hem...så vet man vad det var man saknade!!
    Ha en fortsatt mysig dag..och krya på dej!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Som sagt, jättekul att följa din blogg om NY. Kram!

    SvaraRadera
  4. Härligt att följa er resa via bloggen. Är också sugen på en USA-resa men i år kommer det nog bli Thailand, även om min 13-åring tjatar om Las Vegas(!!!). Det är tydligen något dataspelskonvent där om någon månad =).

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...