tisdag 4 oktober 2011

Vilken dag!

Idag har jag haft semester. När jag bestämde mig för att ta semester även dagen innan avfärd, så tänkte jag mig en lugn och skön dag bara för mig själv...

Det borde jag ju förstått att det inte skulle bli... ;)
Redan för någon vecka sedan sprack den tanken, då en utav tvillingdöttrarna fick en tid på hudmottagningen inne på stoooora sjukhuset just idag... Jag frågade om hon ville ha mitt stöd, och det ville hon. Och jag följer mer än gärna med, det är inte det!

Väl inne på sjukhuset, så fick vi vänta en halvtimme på vår tur...
vi visste redan innan att det skulle närvara 3-9 läkarstudenter, men inte kunde vi väl ana att undersökningen av den aktuella huden skulle ske i en föreläsningssal, med 7 iakttagande stundenter beredda med papper och penna, samtidigt som den åttonde "praktiserade läkare" och ställde en massa frågor till patienten. Naturligtvis så övervakade en riktig läkare det hela! ;) En intressant upplevelse.

Under hela dagen har jag dessutom gått omkring med undran över om vår husförsäljning skulle bli klar idag. Vi ville gärna avsluta innan vår resa. Efter en knäpptyst dag igår höjdes budet  i förmiddags, varpå två av de fyra budgivarna lade sig.

På eftermiddagen bestämdes det att det skulle skrivas kontrakt 17:30. Och vad händer "i elfte timmen" när jag står där i kassan på ica för att betala den sista maten som var tvunget att inhandlas till de två döttrarna som blir kvar hemma? Jo, då minsann trillar det in ett nytt bud... Hjälp! Hur gör man? Kontraktskrivning avtalad, med de som då helt plötsligt bara har det näst högsta budet... Chans att få lite mer... Efter en kort stunds fundering tar moralen vid. Vi säljer till näst högsta bud. Vi har ju "lovat". Högsta budgivaren, var lite osäkert om den skulle kunna skriva ikväll, för den delen... ;) och tänk om den drar sig ur, då kanske budgivaren med näst högsta inte är intresserade längre?


Om vi gjorde rätt det får vi ju aldrig veta... men nu är det i alla fall skrivet och klart och vi är nöjda!




Nu har jag snart packat klart.... Precis som vanligt i sista stund... ;)



6 kommentarer:

  1. Oj! Förstår att din dag varit speciell. Skönt att ni fått sålt så att ni kan koppla av ordentligt.
    Njut nu så ses vi när du kommer hem. Kram! Pia

    SvaraRadera
  2. Speciell, ja! Å inte hann jag med nån kanelbulle, heller på "kanelbullens dag" ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Grattis till husförsäljningen!! Det är trixit och man är rätt slut efteråt...

    Men nu väntar NYC! Önskar er en jättefin resa och att ni får bra väder. Tyvärr har värmen från förra veckan försvunnit med det har varit soligt och fint idag.

    Stor kram och välkomna hit!

    SvaraRadera
  4. Grattis till att försäljningen gick i hamn!! Nu kan du slappna av när det gäller det och bara njuta och ladda batterierna på er semester!

    KRam Mia

    SvaraRadera
  5. Vilken dag! Men grattis till husförsäljning och de snygga fönstren!

    SvaraRadera
  6. Grattis till försäljningen!! Tror ni gjorde helt rätt!! Måste vara skönt att allt är klart nu..så nu slipper fundera på det...på sem.
    Ha nu en underbar resa!!! Njut...och ha det gott..och du Grattis i förväg..på bröllopsdagen!!!
    Kram Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...