lördag 8 oktober 2011

Central Park

Frukosten åt vi på samma ställe som igår. Verkar vara ett poppis ställe. Vilken rusch! Emellanåt kastade killarna i köket mackorna till tjejerna som serverade ;)




På dagens schema, stod ett besök i en anrik gammal leksaksaffär, som jag och Mannen i mitt liv letade upp förra gången vi bar här. Varför gjorde vi det då? Jo, där säljs ett amerikanskt (?)märke som tillverkar samlar/leksakshästar. Minstingen gillar dem och de säljs visst inte i Sverige


På vägen dit får man promenera på Lexington avenue, vilket jag gillar för namnets skull ;). Det verkar vara ett mysigt kvarter, lite som Söder i Stockholm, tycker jag.






Nästa punkt på schemat för idag, var Central Park. En fantastisk oas mitt i New York. Vi hade köpt med oss lite lunchpicknick, som vi avnjöt i solen.




 Eftersom Minstingen var med och hon är den mesta djurvännen jag känner, så var ett besök på Zoo givet! Jag och Mannen i mitt liv, besökte inte det förra året, så det var nytt för oss. Sjölejonen bjöd verkligen på show ;)




Och isbjörnen var så cool, med sin uppvisning av dykning. Mannen i mitt liv ville gärna ha honom hemma i poolen och gossa med ;)




Minstingen gillade att få mata getterna (eller vad det nu var? )




Central Park är verkligen en skön avkoppling mitt i smeten. Väldigt vackert!


Nu ska jag byta om, jag och Mannen i mitt liv ska ta en drink på hotellets uteservering, innan dinner ;)





Maria

2 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Ser ut som om ni har ett härligt väder!
    Kan förstå detta med isbjörnen..ser hur cool ut som helst..:)
    När min dotter och hennes sambo..var i NY..bad jag henne gå barfota i Central Park...vilket hon gjord..hihi...fick det väl ifrån filmen " Du har mail"...:)
    Önskar er en underbar dag!!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Härligt! Hoppas ni fick en trevlig kväll efter drinken:)
    Kram P

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...