lördag 8 oktober 2011

Mera New York!

Igår kväll, tog vi en drink på hotellets uteservering, innan middag. 






Det var väl ca 20 grader varmt, fantastiskt skönt för att kunna sitta ute en oktoberkväll ;)




Vi hade tänkt oss att äta pizza denna fredagkväll. Hemma i Sverige är vi vana vid att det brukar kunna finnas pizza på menyn, på visa restauranger och inte enbart på de traditionella pizzeriorna


Här i NY, var det svårt att hitta en "bättre" restaurang som serverade pizza. Alltså, vi hittade ingen restaurang, där vi kunde beställa pizza vid bord ;) Nu gick vi ju knappast genom hela NY, i och för sig...


Hungriga var vi, och ganska trötta i benen, så det slutade med att vi stod i en och ordrade pizzaslices på löpande band ;) 
Ner i en källare gick vi. Såg ut som en skolmatsal nästan, och låg vägg i vägg med den dundrande tunnelbanan. Papperstallrikar och plastbestick att äta med, och jag och Mannen i mitt liv fick halsa vår öl ur flaskan ;) 




Inte alls speciellt glamoröst, men vi blev åtminstone mätta! Och det var gott!


När vi sedan kom "hem" bjöd Mannen i mitt liv på den fantastiska glassen "Häagen-Dasz". Den godaste glassen vi vet! 
Men nu var det ju så att han faktiskt köpte den på en väldigt ekologisk och naturell butik, så den var väldigt osöt, och smakade inte alls som den brukar... Men den kändes ändå fräsch och rätt "nyttig"! ;)






Idag var vi uppe tidigare, för vi hade en del spännande saker på schemat. Spännande var nog inte rätta ordet, vad gällde resan till Staten Island...återkommer till den.
Först åt vi frukost. Idag var vi in på ett annat ställe, betydligt lugnare. Men så var vi ju en hel timme tidigare också ;)


Sen bar det iväg mot Empire State Building. Ska man upp där, får man vara ute i tid, om man inte vill tillbringa en timme eller mer i ... Det var relativt lugnt och den lilla kön rullade på bra. Upp till 86:e våningen med hissen och lock för öronen! ;)








Minstingen var besviken, hon ansåg inte att 86:e våningen var högt upp.  Man såg ju faktiskt bilar och människor på marken.... Det tyckte inte hon att man skulle göra om man verkligen var högt uppe ;)
Själv tycker jag det är helläckert att stå däruppe, trots att jag är höjdrädd. 


Nere på marken igen tog vi först en kaffe på Starbuck´s och sen tunnelbanan till sydligaste delen av Manhattan, för att ta "Staten Island Ferry" över till Staten Island. Det är en gratisfärja som tar ca 15 min. och passerar Frihetsgudinnan.






Tjejerna förstod inte varför vi skulle göra den där turen, när vi ju hade sett detta förra året. Att vi faktiskt gjorde det för deras skull, uppskattades visst inte ;). 
Imorgon planerar vi att åka till Coney Island, vilket Mellantjejen anser vara helt onödigt eftersom jag och Mannen i mitt liv, ju var där förra året ;) Om hon fick bestämma så skulle det nog vara shopping hela dagen lång, varje dag ;)


När vi kom tillbaka med färjan, så var det lunchdags. Amerikansk grillad burgare på uteservering. Såå gott, med en kall öl till också i solskenet. Det har varit riktigt varmt här idag.






För att vara Mellantjejen till lags, så hann vi med lite shopping innan vi promenerade tillbaka till vårt hotell.


Ikväll hoppas jag på lite bättre tur, när det gäller middagen ;)


Maria

5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Verkligen häftiga bilder. Ni verkar utnyttja varenda sekund. Tack för att jag får följa med. Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej!!
    Håller tummarna för att ni senare sitter och äter ngt riktigt gott!!!
    Förstår att det suger att shoppa..hihi...
    Ännu en gång..härliga bilder. Känns som om jag är med..hihi.
    Här skall du veta..blåser det storm..grått och regnet vräker ner...:(
    Så njut..och bara ha det gott!!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Åh New York - min absoluta favoritstad. Vad härligt det ser ut.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Åhhh, ser att det är ett år sen ni var där, nu tur på gång?!
    Vill så det knakar till NY, vad var bra o vad var mindre bra med NY...om det finns nåt mindre bra då!!

    Klem Anna

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...