torsdag 6 oktober 2011

We´re in Neeew Yooork....!

Igår var det då äntligen dags! Klockan 06:15 kramade vi om de två äldsta döttrarna lite extra och gick ut till den väntande taxin. Mot Arlanda!
Efter incheckning åt vi frukost och humöret var verkligen på topp hos alla. Fattas bara annars! ;)

Jag och Mannen i mitt liv avnjöt ett glas rött också. Det är ju semester! ;) :)

Mannen i mitt liv hann även in på Starbucks för att köpa en kaffemugg med "Stockholm" på, till samlingen... ;)

Sen var det dags för boarding. Vår flight bokades om för några veckor sedan, så vi fick byte istället för direktflyg. Lite oturligt, men... Vi fick ju se en snabbis av Schiphol, i Amsterdam förstås. Snabbis var ordet, eftersom vi mer eller mindre sprang igenom den mycket stora flygplatsen. Det stod på biljetten att vi skulle boarda 12:05, klockan var ca 11:40, när vi anlände. Till vilken nytta vet jag inte för åh vad vi fick sitta och vänta. Planet skulle avgå 13:25, men jag tror inte vi kom iväg förrän 14.
Nåväl, vi kom iväg och 7 timmar senare kom vi fram till JFK i New York! Då var klockan ca 16, lokal tid, vilket innebär att "klockan i vår kropp" var 22 på kvällen. Lite trötta började vi allt bli ;) Ett par timmar och en taxifärd senare anlände vi till vårt hotell. På Manhattan!

Trötta och lite slitna, letade vi på ett närliggande Subway, för att få en kvällsmacka, eller sen nattamacka beroende på vilken tid vi använder ;)

Sen var det inte speciellt svårt att somna, vill jag lova! Då hade vi nästan varit uppe ett dygn ;)

Nu i skrivande stund är klockan 7 på morgonen här hos oss, och vi ska strax gå utför att få lite frukost!