söndag 23 oktober 2011

Att ta sig tid!

Ikväll känner jag mig nöjd! Nöjd trots att jag varken hunnit städa färdigt eller stryka...




Nöjd över att jag tagit mig tid till ett par trevliga saker. Först åkte jag med mannen i mitt liv för att fixa lite grejer till bygget. Dels fick han lite bärhjälp och dels fick han lite sällskap. Så fick vi tillfälle att prata och planera husbygge i bilen också ;)  Förmiddagskaffet köpte vi på macken och avnjöt under bilfärden ;) Det var länge sedan vi gjorde nåt ärende tillsammans, faktiskt...


Halva dagen har ägnats åt det som bland annat var inplanerat och tvunget att hinnas med. Utefix i trädgården innan snön kommer. Man vet ju aldrig när snön kommer och i mars lämnar vi över vårt hus, så då måste vissa saker vara klara.

Jag är också glad att jag efter fyra timmars slit tog mig tiden att gå med Minstingen på promenad med vovven, som jag faktiskt hade lovat!



När vi kom tillbaka, så var det väääldigt nära att jag lyfte på luren för att beställa något från pizzerian, som ligger ca 100 m bort.... Trött var jag och klockan hade hunnit bli rätt mycket. Men, näää ...även om vi hade kunnat köpa något annat än pizza, så var jag inte sugen på hämtmat. Nä, jag improviserade ihop köttfärsbiffar med timjan och hasselbackspotatis. Mycket godare än snabbmat ;)

Städning och strykning är alltså kvar till en annan dag, men jag har fått kvalitetstid i alla fall. Eller rättare sagt tagit mig kvalitetstid ;) Efter slappande i soffan med senaste Irene Huss-filmen är det läge för sängen nu!

Och imorgon så är det nog verkligen dags att stryka eller städa ;)



5 kommentarer:

  1. Kvalitetstid är viktigt. Du gjorde rätt tycker jag. Städ och strykning det finns ju kvar och har inga känslor. Kram!

    SvaraRadera
  2. Helt rätt prioritering tycker jag! kram

    SvaraRadera
  3. Godmorgon!
    Härligt att du kunde lägga "måstena" åt sidan!!!
    Visst kan du stryka..osv..en anan dag...är ju trots allt kvalitetstiden..som räknas...och den har du ju verkligen haft...underbart!!
    Önskar dej en mysig måndag!!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Det var bra prioriterat! Städningen och strykningen kommer alltid att finnas kvar! ;)
    Kram Jennica

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...