fredag 28 oktober 2011

Nu är det slut på veckan...

... det är dags för fredagsmyyys...


Jag går runt här hemma och just precis... myser! Fredag eftermiddag och jag slutade riktigt tidigt idag! Har hunnit storhandlat tillsammans med tvillingdöttrarna, så nu slipper jag det i morgon! Lovely! Passade på när Mannen i mitt liv lämnat "lilla" bilen hemma. Mycket roligare att ta sig en tur i den, än den andra: "familjebussen- som numera mest tjänar som byggbil"! ;)

Tur, var precis vad vi hade när vi åkte hem också: några hundra meter fram på motorvägen, efter vår avfart från motorvägen, var det tvärstopp... trafiken stod i stort sett helt stilla. Men, det drabbades vi ju inte av som sagt ;) Såg att någon bil som var på väg upp på påfarten, backade ner och valde annan väg!

Fick förresten höra igår av Mannen i mitt liv, att Mellantjejen sagt att "Mamma gasar och kör så fort med nya bilen, kör om varje bil..." Först så skrattade jag och trodde att han ljög... han brukar kunna hitta på en del saker. Riktig lustigkurre emellanåt. Eller rätt ofta tilll och med... Men, nej han hävdade att det var sant! Hon var till och med rädd sa han... Fast det är jag säker på att han hittade på! ;) Jag gissar att Mellantjejen syftade på när jag drog förbi en traktor! :) Inget dramatiskt alls, faktiskt! Men jag nämnde att det ibland var bra med en bil med lite "drag i". Och kanske jag drog på lite mer än nödvändigt... ;) Men jag brukar faktiskt inte köra om så många bilar efter den vägen. Njuter mest av omgivningen.
Däremot så tänkte jag på idag, att jag kör nog om rätt många bilar på motorvägen... Måste ju bero på att de andra håller rätt låg hastighet??? ;)

Helgens snittblommor är inköpta och en massa annnat nödvändigt och mindre nödvändigt...


Och nu går jag runt och bara mår bra! Plockar och fixar lite samtidigt som jag lyssnar på musik. Väntar på Mannen i mitt liv, som ännu inte kommit hem från jobbet. Bastun ska strax slås på så den är riktigt het och inbjudande! Underbara bastu! Älskar den!


Senare ikväll ska jag nog ta och prova nya téet som jag köpte igår.


Kanske ska prova att göra en chai-latte? Har förstått att det ska vara så gott? Annars har jag ju julmys-te också att testa! ;)

Njut fredagen, kompisar! För det gör jag!



4 kommentarer:

  1. Visste inte att du var en fartdåre.
    Ha en bra kväll och njut av bastun men mannen i ditt liv.

    SvaraRadera
  2. haha... nä, jag är faktiskt ingen fartdåre! Kör alltid så lugnt och försiktigt! ;) Kör aldrig många km över tillåten hastighet, rädd om körkortet! :)

    SvaraRadera
  3. Gokväll vännen!!
    Härligt att du njuter...allt från..hastigheter..(vet hur det är..jag älskar hastigheter)..till blommor..bastu...osv.
    Helt riktigt!! Mys..njut och bara ha det bra!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Hej! Vilket härligt inlägg:)! kul att barnen tycker du kör fort, känner igen det där med att andra bilar kör lite sakta:)
    Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...