onsdag 19 oktober 2011

Min vanliga otur...

Ofta när jag har bestämt mig för att köpa en sak, så har den saken tagit slut, när jag kommit till skott. Alttså jag menar helt slut. Slutat tillverkats helt enkelt.

Tror ni inte att det är samma sak nu!? Jag hade ju hittat en sån fin kakelkamin som jag blivit förälskad i. Silvia från Handöl, som visst gått ihop med Contura, eller hur det nu var? Den heter numera i alla fall Silvia Contura.



Eller hette...
Den har slutat tillverkats fick jag höra av Mannen i mitt liv, som varit i kontakt med butiken som säljer kaminer. Det fanns inga kvar alls... :(

Så fruktansvärt himla typiskt alltså! Jag ville ju inte ha någon annan än den! Nu får allt de andra kaminerna flörta in sig hos mig, så det blir någon kamin i nya huset! ;)

Jag får försöka tänka mig en annan variant, alltså...

En enklare variant...




Eller en rundare...

En riktig kakelugn, kanske...

Eller kanske rentav en klassisk murspis...


Fast i en mer "slimmad" modell, kanske...
Alla bilder via Contura

Ja, det återstår att se vilken som vinner mitt hjärta... Just nu är jag fortfarande lite besviken över att den jag hade förälskat mig i inte längre finns till för mig ;)

I-landsproblem i allra högsta grad, jag vet...


5 kommentarer:

  1. Gokväll vännen!!
    Vilken tur att det finns ngn mera som mej!!
    Är såå vankelmodig ibland..kan tex gälla kläder...provar passar kanon..nej..men tar det en annan dag...Japp sen har jag best mej!! Finns det kvar då...nej..såklart inte...
    Ha en fortsatt mysig kväll!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Jag är säker på att du kommer hitta en du gillar, det finns ju sååå många snygga att välja på. kram

    SvaraRadera
  3. Åh! vad typiskt! Du hittar nog något, men jag förstår din besvikelse. Kram!

    SvaraRadera
  4. Så typiskt!
    Men jag röstar på näst sista bilden, klassisk murspis! Vänner till oss satte in en sån i sitt nybygge! Jättefint!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Men åhh så typiskt men jag tror du kommer förälska dig i en ny om du ger det lite tid, så brukar det vara för mig iaf.
    Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...