tisdag 8 december 2015

Detaljer - ett nytt projekt!

Att vi gillar detaljer här i Villa Wiker...


Det tror jag inte undgått någon som hängt med i vårt husbygge!? ;)
Ja, för det är ju så att vårt hus är ett nybygge, inte en renovering som jag förstått att många tror? Åtminstone så har jag fått väldigt mycket hälsningar med "Lycka till med renoveringen"  och "Vad kul att följa renoveringen..." m.m. när det gäller vårt badrum ;) 

Men det är ju så att projekt badrum är ett nybygge, vi har helt enkelt inte fixat så mycket med badrummet sedan vi byggde och flyttade in i huset 2012. Badrummet och bastun är väl det som är kvar att få klart. Sedan kan man ju alltid dra igång nya projekt också, innan man är klar med de man börjat på... 

Väggpaneler till exempel. Sådana typ "speglar" eller vad man säger? Det är något som jag och Mannen i mitt liv pratat om i 20 år tror jag? Ja, vi har faktiskt pratat om att det är så snyggt och velat haft det sedan vårt allra första hus (detta är vårt trejde hus) som vi bodde i, när vi bodde i Dalarna. Nu först blir det av. 

Så mitt i badrumsbygge, adventspiff och "stilförvandling" sätts det upp en väggpanel i trappen, till att börja med. Och min alldeles egen "Ernst" har fräst spåren på den stående "knutbrädan" själv. Han kan han, Mannen i mitt liv! Detta ska så klart målas vitt och jag tror att det kan bli bra. 


Så det är lite av vad vi pysslar med här hemma. 



Maria

9 kommentarer:

  1. Så snyggt det blir, speglar är så himla fint. Det är så personligt och fint med alla detaljer, det gör verkligen det lilla extra.
    Lycka till.
    Ha en fin dag vännen
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  2. Men du vad fint det kommer att bli! Ni är så duktiga!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Har man inte att göra så skaffar man sig! :)
    Kan man få för många projekt?
    Ha det toppen!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  4. Tror också att det kommer bli bra. Speglar eller väggpaneler eller vad det nu heter är så fint. Kul med projekt. Vi avbokade just en hotellvistelse i utbyte mot ett projekt, ett julprojekt. Fniss! jag har ju också en Ernst i huset.Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Kommer att bli så fint tror jag! Bra jobbat av mannen i ditt liv att fräsa spår själv! När ni är klara med trappen kommer ni nog fortsätta i andra rum, hehe, tror jag, i samma stil. För det gör så mycket i husets "utsmyckning".

    SvaraRadera
  6. Åh det kommer bli jättefint. Ska bli spännande att se när det är klart. Är själv sugen på "speglar" då jag tycker det är jättesnygg. Ska testa förslaget på min "Ernst" här hemma ;-). Kram

    SvaraRadera
  7. Men du vad underbart att ha en egen Ernst! Kommer att passa perfekt där!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  8. Men det är ju så kul att få göra om så att det blir som man verkligen vill ha det, saknar det så här där jag bor då det inte är vårat eget utan vi bara hyr så vi får inte göra om så mycket. Skåpet i förra inlägget var supersnyggt. Kram Eva

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...