onsdag 2 december 2015

Uterummets vinterpynt 2015

Snart har vi haft vårt uterum ett helt år


Alldeles lagom till julen förra året, invigde vi vårt uterum.

Det var långt ifrån klart, det saknades både tak, panel, lister, golv... skarvsladdar här och där...

Mycket har hänt på både in- och utsida under detta året. 
Men en och annan sak är fortfarande inte klar... (Vi håller ju på lite här och där med vårt husbygge samtidigt...;) men det fungerar hur bra som helst ändå!

Piffet har hunnit göras om både en och tre gånger under året, efter årstid och "humör" ;)

Nu är det så klart vinterpyntat. 

Det fick bli lugna färger som brunt, svart, vitt och grått... Precis som det brukar vara året om, i stort sett.

Konstgranar i fönstret tillsammans med den där dyra ljusstaken som Mannen i mitt liv fått i julklapp för ett antal år sedan. Jag har aldrig varit förtjust i den (tror att det är för att den delvis är av björkträ eller annat ljust trä, jag inte gillar...), och den har legat i lådan flera år, med "hot" om att kasseras... 

Men i år tog jag fram den i alla fall. Tyckte på något vis att den passade in i uterummet. Både stilmässigt och färgmässigt.

Kuddarna som jag sydde till köket förra julen, har fått flytta ut i uterummet. (Köket ska ju få nya, är det tänkt, har bara inte hunnit klart...)

Texten på kuddarna går i kopparton.
Matchar bra med adventsljusstaken på ölkylen. (Och ja, vi har flera adventsljusstakar i huset)

Siffrorna på ljusen sprayades nämligen med kopparspray förra året, just för att matcha kuddarna...

Samma med stjärnan som var grå från början...

Så lite koppar och lite grönt barr till det svart, bruna, vita gör det varmt och ombonat.

På rottingbänken har jag slängt ett getskinn, vilket också ger ett varmt intryck. Och så blir det ju så där härligt "lodgigt" (egen böjning av lodge...;) som jag vill ha det. 

 Och så klart har jag tagit fram den lilla lilla ljushållaren som barnen köpte för rätt många år sedan till mig och Mannen i mitt liv i julklapp. Det är en sak som jag nog aldrig kan göra mig av med. Den är liksom fylld med kanel och lite annat fröigt. Men framför allt är den fylld med kärlek...


Kärlek är något som vi verkligen känner till vårt uterum. Jag tokgillar det, och just det där att kunna sitta där året om... 
Love it!



Maria


7 kommentarer:

  1. Där var det hög mysfaktor kan jag säga:) Så jättefint du pyntat. Förstår så väl att det är ett favoritrum hos er.
    I kväll skulle jag gjort julgodis, men jag hamnade i soffan med ett glas vitt istället:) Känner mig såå trött, hoppas det är övergående. På lördag tänkte vi oss en tur på stan för lite julklappsshopping:)
    Ha en fin kväll vännen
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  2. och så fint det blivit, har verkligen vuxit fram till ett helbonat rum under året. Bra jobbat och förstår att ni trivs att sitta där.

    SvaraRadera
  3. Så snyggt, förstår att du gillar det och det har blivit så mysigt med julpyntningen :)

    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Ser jätte mysigt ut!
    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  5. Men ååååå det är så himla himla mysigt där....just nu skulle jag önska att vi också kunde nyttja vårt uterum året om.
    Ert uterum är så himla ombonat o mysigt och man får liksom lust att sitta där med en massa tända ljus o dricka rödvin o äta goda ostar....;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  6. ååå,så mysigt och vilka kvällar ni kommer att ha där i uterummet.
    får man fråga var du köpt den svarta ljusstaken som står i fönstret?=)

    mja,de har inte varit en bra höst/vinter för oss.
    handlar om min äldsta son där vi upptäckte en knöl.
    allt är över nu men jag har fortfarande en liten deppa..
    men hoppas den snart är över.

    kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...