torsdag 10 december 2015

Lite vinterpynt i hallen också...

Jag gillar verkligen att vinterpynta lite här och där i huset...


Hallen är ju given att den piffas, det är ju det första man ser när man kommer in i huset. 

Det är inga mängder med pynt. En vit ren, lite grönt barr, typ...



Och så stjärnor i fönstren längre in... Mys!
Efter att jag tagit bilderna, så köpte jag lite snittblommor också. En julig bukett. 


Kunde inte låta bli att snabbt bränna av ett par bilder här om dagen, när jag var hem på lunchen för att ta ut vovven. Dagsljus! Sol!!!! Det är ju så grått annars nu... Novembergrått har blivit Decembergrått...


Så lite vinterpynt får pigga upp i gråvädret. Man får liksom hjälpa till att hitta lite julkänsla, när vädret inte gör det ;) 

Igår lyssnade jag på julmusik hela eftermiddagen/kvällen och visst har jag julkänslor... Har ni? 



Maria



6 kommentarer:

  1. Sååå fint!
    Vi är ju verkligen i slutspurten i vår hall nu... Du vet, lister o målning och allt det som tar sån tiiiid.vill bara få klart nu, men nu finns det en ände..
    Underbar hall ni har, välkomnande och luftig!
    Ha en riktigt fin torsdag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Åh så mysigt du pyntat vännen (ser att vi har lite samma tema på bloggen:) Och det snygga skåpet/skänken står så fint där. Söt bukett också.
    I dag är det mörkt och seeegt. Ska strax bege mig till jobbet, slutar tidigt som tur är. Och i eftermiddag blir det äntligen ett besök hos frisören:)
    Ha en fin dag vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Så fint ni har det i er hall. Granriset runt spegeln var fint.

    Ha en bra dag.
    Kram Kamilla

    SvaraRadera
  4. Jättefin hall! Mycket smakfullt! Jag kämpar också på med julkänslorna. Ljus och musik får ju bidra när snön uteblivit!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Rosor är ju verkligen vinterpynt. Särskilt om de är vita och röda. jag ska pynta i helgen med lite extra av allt. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  6. Härlig hall :-)! Nja det är väl si så där med julkänslan men den kommer väl snart får vi hoppas. Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...