söndag 20 december 2015

Alldeles varm i hjärtat!

Mitt hjärta svämmar över...

Ja, alldeles varm hjärtat blev jag, när jag idag för första gången fick träffa mitt första lilla barnbarn. Kärlek vid första ögonkastet, så klart. Mannen i mitt liv har fått konkurrens, nu finns det två favoritkillar i mitt liv ;) Alldeles underbart ljuvlig är han, lille gossen. Familjens första gosse. Lite drygt 3,3 kg och 50 cm lång. 

Vår Minsting, som nu är "Yngsta mostern" fick en kanin när hon var fem dagar gammal och hade varit "duktig" på en läkarundersökning, inspirerad av den kaninen som ett par år senare fick namnet Karlsson (efter Karlsson på taket, "världens bästa Karlsson") så hade jag köpt en kanin till första barnbarnet. Klart han ska ha en egen "Karlsson" eller "Jansson" eller vad hen nu kommer få heta ;)

Lilla barnbarnet har i alla fall fått namnet Vilde. Vi får väl se om han kommer leva upp till namnet ;) Än så länge verkar han väldigt lugn och nöjd. Sov mest när vi var hem och hälsade på den nya lilla fina familjen, tidigare idag. Vilken känsla det är att få hålla en ny liten människa, och när det dessutom är ens lilla barnbarn... Går inte att beskriva den värme som sprider sig inom en. Nu vill man mest se honom varje dag! 
Om bara några dagar är det julafton och jag har varken handlat julmat, rullat jul-köttbullar eller kokat knäck... Inte ens handlat klart julklapparna... Men det gör ingenting. Den mesta maten köper jag färdig, köttbullarna hinner jag och knäcken går fort i micron...    Julklapparna klickas delvis hem från nätet. Hemmet är i grund och botten städat om än lite rörigt emellanåt då vi målar väggpaneler, spacklar badrumsgolv (mattläggaren på gång) och byter ut möbler. Men det är i alla fall julpyntat och trivsamt med alla ljusen och det viktigaste av allt... Vi är tillsammans! 




Det värmer i hjärtat att känna att vår familj bara växer och att vi får vara samlade under julhelgen. Ja, just ja... så har jag ju 
J U L - L O V också ;) 



Maria 

11 kommentarer:

  1. Åhh så härlig tid ni har framför er. Det är så roligt att vara mormor. Jag njuter varje dag av den lille prinsen, även om vi inte träffas varje dag. Tänk så liten han är, njut allt ni kan.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt och varmt inlägg! Så mysigt med en ny liten varelse. Och vad skönt med julledighet! Jag jobbar hela vägen in i kaklet. Sen får jag lite ledighet också.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Å så söt liten kille. Fina ni är tillsammans. Tänk att nu är han hör den nye lille familjemedlemmen som ni ska lära känna. Så mysigt. Och du är den snyggaste mormorn 😃
    Det blir jul ändå, även om man inte hinner med allt man tänkt 😃. Håller med dig, det viktiga är att man är tillsammans. Jag och Daniel jobbar idag, sedan två veckors ledigt. Längtar till i eftermiddag 😃.
    Ha det gott vännen
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  4. Vilken LYCKA!! Bättre julklapp kan man ju inte få <3
    Vill önska dig en riktigt fin jul om jag inte hinner skriva något igen...
    Njut av babylyckan och livets efterrätt :)
    Varma julkramar Anna

    SvaraRadera
  5. Ååååå jag ryser (av glädje) att läsa ditt inlägg, så mycket kärlek.. Vilken goding och Vilde var ju huuuuur fint som helst..
    Visst är det viktigast att få vara tillsammans, jag känner mig färdig inför jul och lite stök hemma är ok.. ibland får man bara stanna upp o vara!
    Så härligt med jullov
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Men åh så underbart, såg dina inlägg tidigare, skönt att allt gick bra och han är ju aldeles bedårande förstår att mormor inte kan slita ögonen ifrån honom :) Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Åååå nu sitter jag o snörvlar å gråter...för bilderna är så fina och det bara strålar ren o sann kärlek ut ur datorn...å så skriver du så fint... å så grinar jag lite för att jag också vill bli mormor....
    fast inte nu...fniss...inte än....men sen....;)
    Er jul kommer bli magisk!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  8. Stort grattis till mormor och lilla familjen! Så spännande med barnbarn och kul med en kille bland tjejerna. Kram

    SvaraRadera
  9. Vilken glädje och så underbart!!! Så mysigt med små bebisar alltså <3 man blir sugen på fler ;)

    Kram och god jul!!!

    SvaraRadera
  10. Oj vilken värme och kärlek det strålar från detta inlägg. jag har ju hört att det är något alldeles särskilt med barnbarn. Du lyckades sätta ord på den känslan. Vilken fin liten kille ni fått till familjen, jisses vad han kommer bli "omhändertagen" ett annat ord för bortskämd Ha Ha! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  11. Sååå mysigt, och visst är det en både märklig och en fantastisk känsla på samma gång?! Man kan liksom inte fatta att man är farmor, det är ju sånt som ens föräldrar är..
    Otroligt söt liten krabat <3
    Kram Kate

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...