onsdag 23 december 2015

Julefrid

Nu är det uppesittarkväll hos Wikers


Den goaste lilla killen är på besök med sina föräldrar. och jag lyckades fånga honom på bild när han lade av något som såg ut som ett leende. Ja, jag vet det brukar bara vara magknip när man bara är en vecka gammal. Men jag kan väl få "tro" att han faktiskt log mot mormor? ;) 

Granarna är klädda (ja vi har två, en kungsgran i uterummet och en liten fuskgran uppe i TV-rummet) och vi har provsmakat och nästan ätit upp en av de båda skinkorna (julskinkorna, alltså!) och vi bara myser och njuter av tillvaron. Ingen stress denna jul heller. Jag tycker att det är idiotiskt att  lägga ner så mycket tid på att laga mat, baka och allt vad man kan tänkas göra bara för att det är jul... Det är väl en sak om man har tid och tycker att det är roligt... men om man bara tycker att det känns stressigt då förstår jag det verkligen inte! Nej, det ska vara lustfyllt!
Jag har ett par omeletter som jag ska göra imorgon och en vegetarisk frestelse. (Och skulle det inte bli några omeletter, så har vi annat att äta ;)Hade tänkt göra det idag, men struntade i det och åkte in till Stockholm med Mannen i mitt liv istället. Fika på NK och en inspirationsrunda på Newport, det satt riktigt fint! Vi har ju som tradition sedan ett antal år tillbaka, att jul-fika på något café dagen före julafton.
Nu ska jag återgå till mitt sällskap i soffan och se om jag kan "knycka" Vilde från morfar som lagt beslag på honom än en gång. Han går "laget runt". Alla vill vi gosa med guldklimpen!



Jag önskar er alla en riktigt fin julhelg och var rädda om varandra! 


Maria


13 kommentarer:

  1. Vilken liten sötnos :)
    Önskar dig fina Maria en alldeles underbar JUL
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  2. Han är så fiin:) Lille sötnosen:)
    Vilken skön dag ni haft, låter helt rätt med lite julfika. Nu tycker vi lite lika igen;) Det där med all mat och bak. Jag bakade i och för sig en kaka i går kväll och gjorde fudge, men det var bara kul:)
    Stor julkram till dig och fina familjen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Åh vilken sötnöt att få mysa med. Önskar dig en riktigt god jul. Kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Jamen eller hur! Varför ska alla stressa så vansinnigt!

    Önskar dig en god jul!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Tittar in och önskar en underbar J U L !

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Så söööt, och jag är säker på att mormor fick ett riktigt leende.. ;)
    Önskar Er alla en riktigt God Jul, kram från Kate

    SvaraRadera
  7. Önskar dig och de dina en riktigt God Jul
    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Ååå sååå söööt!
    Vet du vad en barnläkare sa en gång till mig...
    -Ler du när du har magknip???
    -Nää...
    -Det går inte att säga hur gamla de är då de ler första gången..

    Så JOOO det är KLART att han ler mot mormor.. du har ju beviset där!

    Sååå mysigt hos er och ha en fortsatt urmysig jul nu!
    Kraaaam Katarina

    SvaraRadera
  9. Ååå så underbar och underbart att du blivit mormor. Hoppas jag också får uppleva det, tycker att det snart är dax: Fast det verkar som jag är ensam om att tycka det :) Vilken snygg soffgrupp ni köpt, förstår att ni känner er nöjda med den, helt perfekt.
    Ha en fortsatt fin jul
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  10. ååå,så underbar bild på ditt barnbarn. Det där är livets efterätt brukar min mamma säga om sina barnbarn!=)

    SvaraRadera
  11. Så otroligt mysigt!!
    Önskar dig en god fortsättning också.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Så söt förstår att du njuter för fullt :), god fortsättnng kram Diana

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...