tisdag 1 december 2015

Vinterpynt i mörkret (och tips på prisvärda filtar)

Första December idag!  Nu går det fort...



Jag har inte hunnit få fram allt mitt vinterpynt (ja, ni vet ju att jag kallar mitt pynt vinterpynt istället för julpynt, eftersom Mannen i mitt liv tycker att det är tidigt att julpynta så här långt innan jul... ;) än, och inte har jag hunnit med att fota när det är ljust. För den tid det är ljust nu, den tillbringas ju på jobbet....

Dåliga mobilbilder får i alla fall ge er en liten hint om hur det ser ut hos oss denna juletid.  Naturfärger i uterummet. Och kolla den där rutiga filten, som hänger över den svarta stolen! Jag har egentligen en plan för att det ska bli något annat av den. Men så tyckte jag att den passade så bra som just filt, så jag har beställt ett gäng till... Kunde liksom inte låta bli när filten kostade under tjugan styck... (Hos Jotex, om någon undrar)



vårt kök har det, hör och häpna, flyttat in lite vinterpynt i färgen rött...  Det var länge sedan det var så mycket rött som i år, men jag är riktigt nöjd med det... Och hur det blev så, tänkte jag berätta för er lite senare, när det sista piffet är på plats och jag hinner knipsa av något foto när det är ljusare....

Kvällen igår ägnades åt att rensa ur i whiskyhörnans skåp och idag ska "skräpet" till återvinningsstationen. Vi har planer för whiskyhörnan... ;) 


Maria



9 kommentarer:

  1. Så fint du har det. :-) Och en verkligen prisvärd pläd, tack för tipset. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar pläd och till det priset. Ja nu är det mörkt både när man åker till och kommer hem från Jobbet, jag har också svårt att få till fotona då. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder. Ser så juligt ut hos dig!=) Å,,spännande att ha lite planer för whiskey hörnan. kram

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig helg ni har haft du och mannen, ni är så bra på det där...
    Jag har inte så mycket pynt hemma..
    Någonstans tycker jag ändå att julen är röd, det är fint med det svarta, vita, silvriga också men njae rött känns som jul, kanske för att vi alltid hade rött när jag var liten

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Mysiga bilder. jag har likadana filter, så himla bra pris. Kraaam pia

    SvaraRadera
  6. Vad mysigt du har det. Tack för tipset, ska också börja säga vinterpynt,
    min man säger samma sak :) :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Här är vi också "vågade" och kör rött i köket i år. De var inte igår!!! //Sofia

    SvaraRadera
  8. Inte fått fram alla saker heller. Märkte att våra adventshjärtan som brukar hänga i vardagsrummet hade gett upp så det blev att köpa nya i lördags men har inte haft tid att sätta upp dom. Blir nog på söndag när vi har en ledig dag hemma. Då ska flaggstångsbelysningen upp också.

    Mysig tripp ni fick till Stockholm. Vi ska till Köpenhamn på fredag, julmarknad på Tivoli. Ska bli mysigt.
    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  9. Oj, jisses vilken billig filt. Perfekt när den dessutom var snygg också!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...