fredag 11 december 2015

Fåtöljens överdrag på plats! Och kanske var det i TV-rummet det började...?

Det sker ju en del förändringar här hemma just nu. Inredningsmässigt. 

Kanske var det i TV-rummet på övervåningen det började? Sent i somras köpte jag nytt gardintyg till TV-rummet. Ett rosa kraftigt blankt lite "vuxet/moget/lyxigt" i stilen... (och plötsligt ville jag ha det lite mera "vuxet/moget/lyxigt" överallt ;) Jag blev så himla nöjd med gardinerna och det blev även ett par kuddar. 

Och rätt vad det var så svängde jag om möblerna så det blev en helt annan känsla i rummet som vi(mest jag) annars aldrig riktigt blivit nöjda och klara med...  Och plötsligt händer det! Ommöbleringen och den nya stora curvtv´n  har gjort att vi alltid sitter där och ser på TV, precis som det var tänkt. Men det ena drar med sig det andra och jag kände att det behövdes en fåtölj. Jag tog den som vi hade i sovrummet (så nu behövs det en ny där...) och så beställde jag ju ett överdrag från Bemz, om någon kanske minns?

Överdraget kom härom dagen (stämde rätt bra med utlovad 4 veckors leveranstid) och nu sitter det på plats. Det var enkelt att få på det. Det blev ett i färgen "plum". Det är ju inte helt lätt att tänka sig ett färdigt resultat utifrån en tygbit på en knapp kvadratdecimeter, men det blev bra. Fåtöljen bryter av mot det andra, samtidigt som den matchar tapeten.

Det blev ett mera samlat intryck också när fåtöljen band ihop det hela. Ja äntligen känns det som att rummet är klart. En ny tavla har kommit upp där förra Tv´n satt också. Men en sak är jag nästan förvånad över själv... att vi valt att ha en så pass vågad färg på tapeten och inte något diskret som brunt, svart eller beige... ;) Och nu fåtöljen också... Men det känns som att jag kan leva med de här färgerna. Annars tröttnar jag lätt på färger och vill gärna byta. (Därför är en svart/vit/brun bas perfekt.

Det är så skönt när man känner att saker faller på plats, speciellt när man gått länge och testat det ena och det andra, men inte hittat rätt och fått till den rätta känslan. Nu är jag verkligen nöjd. 

Så mycket som jag suttit i den soffan och sett på tv de senaste två månaderna, så mycket har jag inte suttit i den på de dryga tre och ett halvt år som vi haft rummet... ;) 



Maria


7 kommentarer:

  1. Härligt när man äntligen hittar rätt, ser jättesnyggt ut. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Så snyggt så! Jag antar du har sytt överdraget? Vet du var man kan få tag på någon som syr åt en eller om man kan köpa överdrag någonstans? Är sugen på att ändra mina soffor nämligen i någon annan färg! Kanske man kan trava in på någon affär som säljer soffor bara =) hihi

    SvaraRadera
  3. Så himla bra det blev. Jag tyckte det var fint innan också, men nu när man ser skillnaden (i den mån jag minns) så blev det ju så mysigt.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Tänk att en liten detalj och nytänk/ommöblering kan förändra så mycket...
    Ser mysigt och välkomnande ut...
    Trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Ser mysigt och ombonat ut. Ha en skön kväll! Kram

    SvaraRadera
  6. Hög mysfaktor i ert tv rum nu. Tänk vad man kan åstadkomma med om möblering, tyger och lite piff. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  7. Så fint Ni har i Ert tv-rum... och känslan när man hittar "hem" är riktigt skön :) Men tänk vad en lite fåtölj kan åstadkomma... ;)
    Er underbara hall är lika fin den tycker jag, varm & välkomnande..
    Önskar Er en riktigt fin lördag, kram Kate

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...