lördag 26 december 2015

Annandag jul

God fortsättning! På sätt och vis julens sista dag...


Fast det är mycket kvar av ledigheten än!  Men annandag jul är väl julhelgens sista dag, sedan kommer mellandagarna. Vi har haft en fantastiskt skön julhelg hittills! 

Hela familjen samlad till och från sedan uppesittarkvällen. En lugn och skön julaftonsförmiddag där jag och Mannen i mitt liv kollade på "Ensam hemma2" (eller i alla fall började, vi såg den emellan kökssysslorna och annat) medan resten av huset började vakna till liv. Vi åt risgrynsgröt och skinkmacka till lunch.


Tomten hade så klart varit här och lämnat ett gäng julklappar. Det blev som vanligt en rejäl hög trots att vi inte skulle köpa så många. Tre av fyra döttrar fick ju Londonresan som julklapp och den fjärde dottern med sambo har fått en hotellvistelse i Stockholm att utnyttja när det passar. (Hon kunde ju liksom inte åka med till London i år.


Så det blev klappöppning i uterummet med glögg till. Och den första julklappen som delades ut var faktiskt till mig! Jag och Mannen i mitt liv hade ju bestämt att inte ge varandra julklappar, eftersom vi köpte skåpet som vår julklapp. Men eftersom vi har några barn, så blev det lite fina julklappar i alla fall till oss. Jag fick det jag hade önskat mig plus lite till. Ny fin mössa, lyxigt doftljus, supersoft nattlinne, snygg clutch (från London, minsann ;)ny praktisk plånbok (välbehövligt, min gamla så sliten så jag nästan skämts på slutet när jag stått i kassa och betalat...)med måååånga fack för plastkort ;)

En riktigt lugn och skön julafton och medelpunkten har ju så klart varit lilla Vilde. Han är så otroligt lugn och nöjd. Har legat i sin fina vagn, när han inte legat i någons famn. 

Han har verkligen blivit familjens lilla älskling. Ordentligt uppassad. Det blev tomt när han och hans föräldrar drog vidare till farföräldrarna när Kalle Anka drog igång. Vår vovve, som varit alldeles till sig och som vi fick passa på hela tiden, för han ville fram och slicka... han var alldeles slut när de åkt. Det blev mycket mental träning att låta bli bebisen och att emellertid stanna i sin korg.

Måste ju förresten bjuda på en lite rolig bild...  ;) Precis innan vi skulle till att öppna klapparna och alla satt sig "på plats" ;) Uppdateringar och koll på läget...? ;) 


Ja vi har ju faktiskt umgåtts också! Mycket. Från uppesittarkvällen till att igår äta "restlunch" tillsammans, de som ville och så bakade vi pizza på kvällen. Senare igår kväll när det bara var  jag, Mannen i mitt liv och Minstingen kvar hemma,  så tog vi ett bad jag och Mannen i mitt liv.  För det var ju inte bara juldag, det var ju fredag också! 


Och idag är det annandag jul och kanske det blir en sväng in till stan för att kolla in rean. Gjorde ett litet nätfynd igår, redan ;) Vad hittar ni på en dag som denna?





Maria

9 kommentarer:

  1. God fortsättning vännen. Vilken härlig jul ni haft och extra mysigt är det förstås att ha en liten Vilde med, vilket charmtroll. Ingen reajakt än, får se om jag kikar runt lite på nätet senare under eftermiddagen. Stor julkram Tina

    SvaraRadera
  2. God fortsättning till dig också! Vad mysigt det låter. Kan tänka mig att det är lite speciellt med en ny liten familjemedlem. Haha, den där bilden där alla sitter med sin lur känns igen. Tur man vet att man faktiskt kan umgås också :-)

    Jag har tagit en löprunda på förmiddagen. Snart lunch och sedan blir det bio.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en fin fortsättning på julen, och visst är det väl så att det
    är sista dagen på julen idag....
    Vilken liten goding er nya familjemedlem, så söt.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. God Fortsättning.

    Vilken mysig jul ni haft. Extra mysigt med ert nya tillskott. Så himla fin liten Sötis.
    Sista juldagen men som skönt är har vi flera kvar innan den riktiga vardagen tar vid igen.

    Idag blir det hockeymatch på Hovet och middag på Oleary´s. Latmaskar som vi är sover vi kvar på Globe Hotell i natt.

    Ha en fin Annandag.
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Vilken mysig jul ni haft! Och vilken söt liten ny familjemedlem, förstår att han hamnade i fokus!

    God fortsättning!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. God fortsättning! Det ser allt bra mysigt ut det där med en liten krabat i famnen. Här gör vi inte mycket alls. Har städat läs rensat ur, en garderob inför rean. Ska strax kolla in nätshopen. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  7. Åh så mysigt ni haft det, vilken härlig familj - och go bebis! Hjälp. varför har jag bara två barn tänker jag ibland! Det blir så tomt, en bor hemma (som inte gör nåt väsen av sig direkt) och en så himla, himla långt borta.... Jag skulle haft en drös till med ungar ;) kram Milla

    SvaraRadera
  8. Så fin bild på dig och Vilde. Han är ju bara föör söt. Jättensygg vagn.
    Jag tänkte på dig när vi var i Smögen:)
    Jag fick lust att plocka bort julen och in med julen nu när vi kom hem från landet, men jag får nog lugna mig liiite:)
    Vilken mysig jul ni haft, bilden med alla som tittar i mobilen är klockren:)
    God fortsättning
    Kramar Maria
    Ps vi åker till Sthlm på båtmässan :)

    SvaraRadera
  9. En sån mysig stund ni har och en sån gullig liten pojke! =)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...