tisdag 22 december 2015

Dan före dan före....

Två dagar till julafton...


Eller egentligen  mindre än två dagar, det är ju faktiskt kväll nu... Men i alla fall... snart är det julafton och i år blir det ju lite nytt för oss att ha ett litet barnbarn att köpa julklappar till också! Lite nytt när det gäller traditionerna blir det också. Den utflyttade dottern med sambo,(tillika de där stolta föräldrarna till Vilde) kommer att fira julafton hos oss på dagen, och hos hans föräldrar på kvällen (förra året gjorde de tvärtom). Men till vår stora glädje kommer de hit imorgon kväll, till oss för uppesittarkväll (med Bingolotto, håll i er!!! ;) och ska sova kvar. Med lilla Vilde förstås! Dottern undrade försynt om det var ok med lite barnskrik på natten...? O M det är... Gör ingenting alls!!! 

Vad har ni pysslat med så här in i det sista? Jag själv har varit väldigt effektiv idag. Startade tidigt med frukost vid TV´n och njöt av det nya doftljuset (har en crush på lyxiga doftljus btw) en stund innan jag drog igång med jul-köttbullarna. Klockan 7 imorse, typ... Sedan har jag hunnit med "kvinnlig-var-tredje-året-besiktning" (viktigt!), dammsugit, handlat den nästan sista julklappen, varit hos frissan och varit till grannkommunen för att köpa cider och öl som inte fanns i vår butik här hemma. Dessutom har jag hunnit med att göra en omgång Rocky road... och B A D A T. Alldeles nyss. Nu blir det en dusch och sedan en liten ostbit och ett glas rött...

Det är allt bra skönt med jul-lov... ;) 


Maria

9 kommentarer:

  1. Vilken effektiv dag du haft. Härligt att få fira jul med en liten bebis. Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Det var till att vara effektiv! Men såg ju att du var uppe tidigt, på fb ;-) I alla fall tidigt för att ha jullov! Ha en fin helg och njut av nya barnbarnet! Och julen, förstås!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Heeeej!
    Jag har jobbat årets sista dag idag så jag har varit effektiv där;-)
    Alla klappar är klara o inslagna, nu väntar bara att rimmen ska komma till mig;-)

    Himmel så mysigt, klart man tar lite barnskrik då <3

    Nu önskar jag dig en riktigt riktigt fin och fridfull jul!
    Varma julkramar Anna

    SvaraRadera
  4. Mysigt med hela familjen samlad, det blir det här också ikväll. Önskar dig en God Jul! Kram

    SvaraRadera
  5. Det låter inte alls fel med allt trevligt du hunnit med. Även Sigtuna :) säg till nästa gång kanske vi kan ta en kaffe ihop:) Och så roligt med barnbarn!! EN RIKTIGT GOD JUL önskar jag er! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Så effektiv du har varit! Mysigt att få hem det lilla barnbarnet. Kram Camilla

    SvaraRadera
  7. Vilken mysjul ni ska ha. Önskar dig och familjen en riktigt God Jul. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Oj så mycket du hunnit med. Tänk så roligt att fira jul med en liten Vilde:) Tack söta ni för julkortet.
    Nu är vi på plats på landet i Heestrand för att fira jul med mina föräldrar. Daniels föräldrar kommer hit i morgon på jullunch. Det blir det uppesittar kväll senare. Men först en tur till Hamburgsund för William glömde sitt godis hemma:)
    Jag önskar god jul på bloggen och var ju bara tvungen att nämna hur kul jag tycker det är att vi blivit vänner, hoppas det var okej med en länk:)
    Ha nu den bästa julen med mycket myyys och bebissnuffs.
    Hälsa
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  9. Jisses så effektiv du varit, ibland har man det där att det bara flyter på o man hinner en massa
    Så mysigt att få ha barnbarnet hos er <3
    Önskar dig och de dina en riktigt God jul
    Kram fina du
    Sandra

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...