tisdag 15 december 2015

Det behövdes ett par nya lampor

I förvandlingen som pågår...

Nya lampor i vardagsrumsfönstren var nödvändigt. Eller i alla fall en stark önskan. 

De  tidigare i mässing kändes lite för "taniga" och tunna. Jag ville ha något med lite mer "tyngd" i. Plus att jag tröttnat lite på mässingsfärgen. 

Jag kikade runt lite på nätet förrförra helgen och hittade de här svarta som jag föll direkt för. (Ni hittar dem här om ni vill se mer) Och på tal om att tröttna på mässing, så tog jag och sprayade den höga mässingsfärgade vasen i silverfärg istället. Blev helt okej. 

Ja det sker en, vad ska vi säga... uppfräschning... här hemma. Lite nya möbler och lite nya väggar, i och med väggpanelerna. Har målat andra vändan i trappen idag och första vändan i hallen. (När det gäller badrummet så står det still, vi väntar på mattläggaren) Men nu är det hög tid att gå till sängs. Upp tidigt, tidigt imorgon bitti... 

Och imorgon, då är det bara tre arbetsdagar kvar till 
J U L - L O V!



Maria

5 kommentarer:

  1. Visst är det roligt att uppdatera lite här och där. Jättefina lampor.

    Än så länge har jag inte tröttnat på mässing. Har nog alltid gillat guldiga toner mer eller mindre. Och nu har jag fått en massa fina saker i mässing så jag hoppas det dröjer innan jag tröttnar!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Så snygga lampor, verkligen jättefina. Passar superbra.
    Ert vardagsrum är så fint.
    Ja, då var en ensam natt gjord, och så är det en till innan han kommer hem.
    Ha en fin dag vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Jättefina lampor. Jag har fått liknande i födelsedagspresent fast i vitt. Sprayfärg det är bra grejer det. :-) Tre dagar kvar.. härligt Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Vilka snygga lampor och den silverfärgade krukan blev perfekt där jämte. Alltid lika kul med lite nytt och fixa till det hemma. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Så fint det blir hos dig (ja det var fint innan med ;-))
    Woooooah vilka fina lampor, jag föll jag med... jag är också på jakt efter nya och har letat ett tag (går i vågor så kommer man på något annat)
    Fint med silvret, jag har inte riktigt fastnat i mässingtrenden...
    Jag gillar ditt juliga kök och jag får hålla med det är juligt och fint med det röda, någonstans tycker jag att det hör lite till med rött på jul

    Kram Sandra

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...