onsdag 16 december 2015

Den Ljuvliga hemligheten... Nu är jag mormor!

Åh, vilken dag, fylld med känslor...


Tidigt, tidigt imorse lämnade vi tre döttrar på Arlanda. London nästa! Julklappen i år igen. Blandade känslor som alltid när någon ska resa iväg så där. Både lite oro men även mycket glädje över döttrarnas förväntan. Några timmar senare får jag besked från  den fjärde dottern att hon nu befinner sig på förlossningen. Ja, det är ju det som har varit den där "Ljuvliga hemligheten". Att jag ska bli mormor... 
Efter att ha åkt ut och in på sjukhuset, de senaste veckorna, p g a vissa komplikationer så är det nu dags för henne...  Dagen går och jag slänger mig på mobilen vid varje sms... Så på eftermiddagen byts nyfikenheten/förväntan mot en viss oro... allt går inte som det ska, men så "ordnar allt upp sig" och vid 17-tiden får jag veta att lilla killen har kommit!  Jag har blivit mormor! Så fantastiskt!!! 

Lägligt nog hade vi planerat hummer och bubbel till middag och här sparas inte på krutet... Jag och morfar (tillika Mannen i mitt liv) skålade i fina årgångsbubblor för att fira det första barnbarnet. Fira att den lilla gossen kommit till världen... Den första gossen i familjen ;)  Kan tro att alla fina mostrar kommer skämma bort honom... ;)
Den ljuvliga hemligheten är avslöjad! Några av er har ju vetat ett tag, och andra har haft sina misstankar. Vi har ju vetat detta ett tag nu och det har varit en spännande tid. Jag minns som om det vore igår, den där dagen i slutet av april då vi fick veta... jag som varit "ganska öppen" med att jag är alldeles "för ung" för att bli mormor...  Ja, jag är ju 44 och eftersom jag inte ens var 22 när jag fick dottern (som nu blivit mamma) och hennes tvillingsyster, så visst... klart jag måste kunna bli en ung mormor ;) Och då när vi fick veta, så kändes det ju så självklart och roligt att bli en ung mormor! Som jag väntat på denna dag, den senaste tiden... Stolt som bara den över min fina familj, som bara blir större.  

Nu kan jag knappt vänta på att få se honom på riktigt! Hålla i honom och "snusa" lite på hans hjässa... Kärlek! 



Maria


20 kommentarer:

  1. Grattis, det är underbart att vara mormor. Njuuuut!/Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Visst ska jag njuuuuta :)
      Kram/Maria

      Radera
  2. Grattis, vad mysigt att få snusa på en liten barnhjässa. Tänk vilken lycka för den lilla killen att få en så ung mormor :-). Kram

    SvaraRadera
  3. Stort grattis till dig och Per, mormor och morfar. Äntligen <3. Jag tycker inte det var så länge sedan som du sa att det var lååångt kvar :) Och nu är han här, er lille prins. All lycka till er dotter med familj.
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  4. Men åååååå stooort grattis!
    Vilken lycka att han kommit nu å vad roligt med en pojke!
    Jag vill också få bli en ung mormor...även frast jag hoppas hon väntar några år till...:)
    Nu ser vi fram emot fler bebisbilder...
    Kraaaaam Katarina

    SvaraRadera
  5. Ett riktigt stort grattis 😃 jag är ju inte lika ung som du men nu är jag redo att bli farmor , och den som väntar på något gott väntar alltid för länge😃

    SvaraRadera
  6. Åhhhh Grattis vad roligt och underbart. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  7. Åhh, så underbart! Så ljuvligt söt han är er lille prins. Grattis till er alla och lycka till till dottern och hennes lilla familj. Kram Camilla

    SvaraRadera
  8. Stort stort grattis!!! Har ju förstått detta ett tag, men roligt att du avslöjat det helt när det väl blev dags. Måste vara härligt ändå, med alla döttrar/mostrar och allt. Jag har några kompisar som är mormor, jag är ju visserligen 50 nu men hoppas ju (eller vet ju) att det kommer dröja ett bra tag till jag själv är där då dotra min bor i USA och pluggar för fullt men dagen det händer blir nog fantastisk! Kram på er!

    SvaraRadera
  9. Ett stort GRATTIS, Maria & P till barnbarnet!! Så härligt och skönt att allt gick bra!!! Ja, hoppas Ni får hälsa på snart, och bara få se & njuta av bebisdoften.. Tänk att de kan lukta så gott när de har legat instängd i magen så länge...fniss*
    Grattis kramar från Kate

    SvaraRadera
  10. Åååååå STOOORT STOOORT GRATTIS, sååå underbart!
    Jag klurade ju ut det för ett tag sedan;-)
    Ja, tank så underbart att få vara med om att bli mormor så tidigt!
    Jag är ju bara två år yngre än dig, men min dotter är bara 11 I januari, så jag får vänta ett tag till;-)
    Njut av babylyckan <3
    Varma kramar Anna

    SvaraRadera
  11. Vilken härligt känlsla.
    Grattis kramar till mormor och er alla.

    Bästa julklappen.

    Kram till dig.

    SvaraRadera
  12. Men ååååå så underbart måste vara en fantastisk känsla. Stort GRATTIS mormor till er prins. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  13. Kul, nu kommer nog fina symaskinen få jobba lite mer! Kan tipsa om att Ottobre`s mönster är bra :)
    Hälsar Edvina från Sysidan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, symaskinen får nog gå lite mera nu, och Ottobre´s mönster har jag faktiskt köpt några ggr. Dock inte sytt så mycket av dem ännu. Många fina modeller.
      Kram/maria

      Radera
  14. Stort grattis till första barnbarnet! Vad härligt för den lille att ha unga morföräldrar!

    SvaraRadera
  15. Gratulace from Prague♥.Michaela

    SvaraRadera
  16. Stort,stort grattis till dig mormor!! Så härligt att få en liten kille :)

    SvaraRadera
  17. Grattis mormor!! Så underbart att allting gick bra! Kram Annika

    SvaraRadera
  18. Så skönt att det gick bra till sist efter lite krångel! Och grattis igen! Kan tro att du längtar att få lära känna honom!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...