söndag 6 december 2015

Julklappen. Skåpet med stort S

Yes, vår julklapp är det där skåpet med stort S!
Skåpet som vi gått och beundrat på NK hur många gånger som helst. Skåpet, THE Skåp... När vi köpte skänken till hallen, så bestämde vi att så småningom så ska vi faktiskt köpa det där skåpet från Newport, på NK också. 

Vi har ju planer på att göra vardagsrummet lite större genom att ta sovrummet som ligger vägg i vägg, och tanken var ju att vänta med skåpet tills det var fixat... Men vi har ju flera projekt igång redan här hemma med uterum som har lite kvar, en bastu, uteförrådet och badrummet (plus att vi dragit igång en grej till...) så vi tänkte att det kanske dröjer...?


Och varför vänta? ;) Vi slog som sagt till på skåpet förra helgen och nu i fredags morse levererades det hem till oss och ställdes på plats av "flyttgrabbar". 



Så igår och idag har jag ägnat mig åt att fylla det med glas och möblera om hela vardagsrummet. Och whiskyhörnan, ja den har vi rivit. Det är ju där som skåpet står nu.


Både jag och Mannen i mitt liv har kommit dit att vi vill ha det lite mer "classy" här hemma. En lite mer sofistikerad stil, kanske man kan beskriva det som? Fortfarande lite New England och typ amerikanskt. Men lite mognare. Det är väl vår ålder? ;) Skåpet är i alla fall en investering som håller i generationer och inget vi kommer att göra oss av med. 

Jag (och även Mannen i mitt liv) är riktigt, riktigt nöjd med resultatet, men förändringar brukar ju dra med sig fler förändringar och jag har en hel del planer för rummet. Så det kommer bli lite annorlunda när det är "helt klart".



Så det var Mannen i mitt livs och min julklapp till oss själva. Och ni ser väl att jag vinterpiffat skåpet också? ;)



Maria

10 kommentarer:

  1. Kul med förändringar fast jag inte riktigt fattar hur du orkar. Jätte snyggt skåp som passar bra där även om jag gillade er whisky hörna mycket. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Oh my! Helt galet snyggt! Skåpet är fantastiskt, och ommöbleringen blev så himla bra. Fint med alla glas och vinterpiff. Förstår att ni är toknöjda,
    Känner igen det där när man ändrar stil lite och liksom 'hitta hem', det håller vi också på med:)
    Låter som en härlig helg med mycket fix och pysslande med skåpet.
    Vi var på stan i går och julmarknad idag, mysigt.
    Kram på dig vännen
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Åhh så snyggt skåp ni köpt! Perfekt julklapp det där. Kram

    SvaraRadera
  4. Riktigt riktigt snyggt! Fin julklapp :-)
    Hehe känner igen det där med att köpa ngt och sen förändra ett helt rum som när en kudde fick mig att tapetsera om ett helt rum..
    Man är inte sysslolös med hus ;-)

    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  5. Åh vilken fin julklapp. Härligt när man hittar en möbel som känns så rätt :-). Kram

    SvaraRadera
  6. Så snyggt skåp. Jag älskar skåp, skulle kunna ha skåp överallt.
    Kram helena

    SvaraRadera
  7. Snyggt! Jag gillar dom där skåpen, skulle vilja ha ett själv men ingen vägg som passar...
    Får flytta först! :)
    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  8. Superdupertjusigt skåp! Passar jättefnt där och gissar att det rymmer en hel del. kram Milla

    SvaraRadera
  9. Meeeen så snyggt! Jag vill också! Har funderat på ett skåp liknande det där. Så fint och classy :-)

    Ha en fin start på veckan!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  10. Åhhh, vilket fint skåp! Härligt med förändringar. Ha det gott! Kram Camilla

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...