tisdag 20 oktober 2015

Skidåkning – njae… Fjällstuga? Jo men tack så mycket! ;)

Jag har aldrig haft någon större längtan till fjällen...


Kanske beror det på att jag aldrig varit någon vinter människa, det där med att jag aldrig gillat skidåkning. Jag har så länge jag kan minnas varit en riktig ”fryslort”.  Snö kan väl vara vackert att titta på när man sitter inne i värmen... Ja ungefär så har jag väl alltid resonerat ;) Fast att skotta snö, kan i och för sig vara rätt avkopplande, men det hör inte hit just nu.


Mannen i mitt liv däremot, han får alltid en längtan till fjällen, så fort det blir vinter.  Och för några veckor sedan så var han i fjällen och vandrade med sin pappa.  Hans fjäll-längtan blev ju inte mindre, som han uttryckte det. Fjällvandra ,det tänker han definitivt göra fler gånger.


Fast där kan jag faktiskt tänka mig att hänga på! Att gå på dagsturer i fjällvärlden, en vacker höst eller för all del på vårkanten. Ja, det kan jag ställa upp på.  Men sova i tält eller något vindskydd på fjället... nej tack... Då får det minsann bli hotell eller stuga.
Ibland så drömmer man ju om saker här i livet, och jag och Mannen i mitt liv drömmer ibland om en fjällstuga.

Jag tänker mig helt klart en timmerstuga  som gärna får vara svart och så ska det vara vita fönster. Inuti får det gärna var panel på väggar och i tak.  Antingen vitmålat, eller lite grå-beige-betsat... Lite så där rustikt med ”obligatorisk” ski-lodge-känsla...  Ja, ni märker ju att jag  mest vill ha en fjällstuga för interiörens skull... haha ;)



Fast är jag i min fjällstuga på vintern, så kan jag gärna gå på after-ski också.  Fast helst utan det där  ”ski,” då... ;)


Maria

5 kommentarer:

  1. Haha! Hhhmmm, hur ska ni få ihop det där då. Jamen det går nog att kombinera ihop era intressen. Skidåkning och allt kring fjälliv älskar jag. Finns knappt nån bättre semester om du frågar mig.

    Det ser ut att vara Sälenfjällen det där, tycker mig känna igen vyn över Högfjällshotellet :-)

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Ha Ha! ja jag fattar exakt hur du tänker. Jag gillar ju skidåkning och snö men fjällen.. Njaaa jag försöker ju. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Du är för härlig:) Jag har inte heller någon längtan till fjällen. Daniel har varit i både franska och italienska alperna, men han slutade med det när vi träffades:) Vandra låter däremot helt okej, och gärna övernatta i en sådan stuga som du beskriver.
    Tänk att nu är det så nääära tills vi ses, så roligt det ska bli. Vi kommer i en grön BMW 520.
    Kram på dig vännen
    /Maria

    SvaraRadera
  4. Jag är inte heller någon som gillar skidor men en stuga i fjällen skulle vara mysigt. Kram Ea

    SvaraRadera
  5. Jag är också en riktig fryslort som inte alls är förtjust i kyla. Både jag och min kropp föredrar värme och sol.

    Önskar dig en suverän kväll!

    /Cecilia

    You Rock!!!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...