onsdag 14 oktober 2015

Badrumsdrömmar och verklighet

Här hemma har vi ett litet badrum...


Eller så himla litet är det väl egentligen inte. Det är fullgott för en familj på sex personer, egentligen.  Det är utrustat med toalett, handfat, dusch, förvaring och hängare för badlakan m.m. Allt vad man behöver med andra ord!
Och så har vi ett betydligt större badrum som är under uppbyggnad skulle man kunna säga.
Det ligger på övervåningen och det är väl tänkt att det ska göras i ordning här framöver.
(ja, det har jag sagt några gånger nu, men det har varit en hel del annat här i vardagen och livet som tagit tid också ;)


Men i alla fall...  Jag har ju haft lite tid att fundera på hur det där badrummet ska se ut... Det har svängt från marockanskt kakel, till helvitt kakel. Det har svängt från betong-look-alike-golv till marockanskt mönstrat... Hur det blir i slutänden, det vet man inte förrän det är klart ;)


Men drömma fritt kan man ju göra också...Om jag drömmer fritt så  har mitt badrum gott om plats för mer än att göra sina behov och hålla sig ren, om man så säger...
Tänk ett badrum med badkar modell större, kanske till och med  nedfällt i golvet...  ligga i badet med bubblor i vattnet, och bubblor i glaset... Lyssna på skön soft musik från högtalare som så klart är monterade i badrummet.  Kliva upp, ta en dusch. Torka sig med lyxiga tjocka frottélakan och smörja sig med en väldoftande skön kräm. Sätta sig i en skön ”loungefåtölj” (ja, för badrummet ska ju ha plats för lite relax också) och läsa en tidning en stund medan krämen går in i huden.


Eller varför inte ha en bastu där man kopplar av en fredagskväll, och sedan sätter sig i loungefåtöljerna efter duschen,  för att avrunda sin stund av avkoppling... Ja drömma kan man göra, och kanske drömmar blir till verklighet?  Jag vet i alla fall att det kommer bli ett till badrum här hemma i sinom tid, och kanske det till och med kommer att ha ett badkar förutom  separat dusch. 




Och jag vet att det kommer bli en bastu också... Men inte i samma utrymme ;)


Maria

6 kommentarer:

  1. Så mysigt att drömma och fantisera om inredning och byggtankar. Ert badrum är fint och fräscht. var det slutar sen med drömmarna får man ju se som sagt. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Drömma kan man alltid göra:) Vad vore livet utan drömmar:) Vilken fin ordning du har i badrummet, du skulle få slaget om du fick se mitt;) Nejdå riktigt så farligt är det inte:)
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Dina framtida badrumsdrömmar låter fantastiska... bara att få tid att sätta sig i en loungefåtölj lät ju lyxigt :-) jag är lyrisk om vi någon gång kan få badrummet kaklat... dom som byggde huset valde våtrumstapet och golv! Sex månader senare sålde dom huset och vi blev ägare, då när man bor i helt nytt hus känns våtrum fräscht och allt var ju nytt i gråa toner... nu fem år senare är vi överens om att någon dag så så ska det bli kakel...
    Som sagt annat kommer emellan och vintertid står jag gärna inte utan badrum

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Den drömmen låter underbar! Riktigt lyxigt och härligt.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Drömma och planera är halva grejen! Själv spånar jag på nytt kök.

    Ha en toppen dag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  6. Härligt, drömmer om ett badrum som är som ett spa :) bara pengarna som saknas...kram Diana

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...