fredag 16 oktober 2015

Att koppla av med ett bad utomhus. Och min fina vinst...

Alltså det där spa-badet vi har...



Jag måste säga att det är värt precis varenda krona! Det är ett perfekt sätt att koppla av på en fredagskväll! Så gott som varje fredag tassar vi ut till vårt bad, jag och Mannen i mitt liv. 


Just det där att det är så enkelt, det uppskattar vi. Badet står där på trädäcket precis utanför det rum i vårt hus som ska bli en bastu med dusch. Rummet är inte klart än, men det fungerar klockrent att gå ut och in genom det, hänga av badrocken och ta av blöta badkläder. Vi planerade det ju så från början, att det skulle finnas ett badrum mot baksidan av huset, som skulle ha utgång till badet.  Badet blev klart först ;) 

 Från dörren och ner i badet är det typ fyra steg. Perfekt, så man inte hinner bli kall ;) För när det är en hel del minusgrader vill man inte gå nästan naken många steg, jag lovar! Det bästa, tycker vi, det är ju att det alltid är bad-klart. Det är varmt året om. Inget eldande som tar tid. Vi ville kunna "spontan-bada". Det gjorde vi för övrigt i onsdags kväll. Efter middagen kände jag mig stel i nacken och frusen, så jag föreslog ett bad. Mannen i mitt liv var inte sen med att hänga på. 


 Just dessa bilder är inte från i onsdags, för då hade vi inget bubbel. Bilderna är från i lördags då jag bad Minstingen om foto-hjälp, så ni skulle få se min fina vinst!


 Den fina kimonon från LYKKEMINE som jag vunnit hos den där roliga, mysiga och trevliga bloggen FINASTE MATTAN. Att läsa den bloggen är som att läsa en tidning på nätet :)(Kika in där om ni inte gjort det!


Kimonon, som ni kan se mer av HÄR har ett otroligt snyggt mönster och tyget är lite "lagom blankt" och är skönt mot kroppen. Jag valde en lång modell, men med mina 161 cm, så kanske den var lite, lite väl lång. Jag är ju lite händig i sömnad och funderar på att kanske lägga upp den med ett veck nedtill. Annars får den vara lite lite lång ;) Funkar ändå!


Ja, vi brukar ju bada på fredagar, oftast. Men ikväll så tänkte vi ta en middag inne i Uppsala, på ett trevligt ställe, så badet får vänta till imorgon ;) 




Maria

8 kommentarer:

  1. Låter huuuuuuur skönt som helst!'Perfekt sätt att inleda helgen efter en slitig vecka :)
    Ha en kalashelg!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Det verkar så himla mysigt det där. Och verkligen perfekt att kunna ta sig dit så lätt. Många missar nog det i planeringen kan jag tänka mig. Tänker bara på en skön solnedgång eller så.

    Ha en trevlig middagskväll!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Grattis till den fina vinsten. Det ser och hörs så mysigt att kunna spontanbada. Vi bor helt fel för att kunna ha ett spabad, möjligtvis på landet skulle det funka. Jag och William badade mycket ute när vi var på Island, Daniel bara jobbade och jobbade och hann bara med ett dopp ute. Det är en speciell känsla:)
    Äntligen fredag:) Vinet är upphäll och grillen tänd
    Ha en mysig kväll och helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Åhh den var verkligen snygg. passar dig jättebra. jag är så sugen på att köpa ett sånt bubbelbad, man får ju önska eller hur. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  5. Grattis till din fina vinst, den passar dig så himla bra, snygg :)
    Jag förstår att du/ni är lyckliga över ert bad... Vilken lyx... på hemmaplan!
    Det måste vara underbart att slappna av i när som helst på året.
    Stor kram till dig o hoppas ni har en mysig middag.
    Jessica

    SvaraRadera
  6. Gratts till din fina vinst så fin passar dej kanon .Underbart att ta ett avkopplande bad på hemma plan .Hoppas att ni får en kanon kväll med god mat och något gott i glasen .Kramar Rita

    SvaraRadera
  7. Åhh så härligt med spa-bad! Toppen sätt att starta helgen. Ha en fortsatt fin helg, kram Camilla

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...