torsdag 22 oktober 2015

Om en fin vinst; Säker stil. ( och behov av rensning...)

Tra la la la...

På soffbordet ligger min senaste vinst... Ja, jag har ju varit en riktig turgumma den sista tiden.(Så kom nu inte och säg att man har otur i "spel" om man har tur i kärlek! ;)  S Å fina vinster som jag vunnit hos Finaste Mattan! (titta in där, de har typ alltid fina tävlingar på gång!) Både vackra kimonon och nu den här fina boken som jag faktiskt hade tänkt köpa själv annars! 

Jag köpte ju en "dressing-book" till Mannen i mitt liv för ett tag sedan och då blev jag ju sugen på denna precis efter att jag klickat hem hans... Men så såg jag ju tävlingen och tog chansen, innan jag klickade hem den själv... Som T U R var! 

Passar bra att ta ett djupdyk ner i den boken idag, denna gråtrista dag då jag faktiskt behöver vila. (Har fått någon värk i kroppen, som bara ska vilas bort!!!) Jag har höga förväntningar på att boken ger mig inspiration att ta tag i vårt eget dressing-room... 

Kapitel som RENSA STÄDA SLÄNG, till exempel... Det är något jag borde göra... Tänker lite förskräckt på alla mina klänningar som säkert passerat 100-strecket i antal... K A N jag verkligen slänga några av dem? Jo, om jag "måste" så...

Det är trångt i vårt dressingroom, eftersom också en del julsaker och andra "förrådsföremål" samsas om platsen. (Ska bli skönt när förrådet ute blir klart och kan ta över en del saker) Så visst skulle det vara skönt att rensa ur lite kläder. Vissa plagg använder jag inte alls ofta, eller kanske till och med aldrig. Men ibland sparar man utifall... Någon som känner igen sig? ;)


När jag har rensat ska jag organisera allt snyggt och smart. Precis som jag faktiskt haft en gång... I färgordning... Lätt att "halka ur" den där ordningen, bara. Speciellt som vi delar på dressingroomet, jag och Mannen i mitt liv. Samsas om hyllor och klädstänger. 

Ja det ska bli spännande att läsa boken och se om jag får någon "säker stil".  Lite kan jag känna att jag fastnat i det lite romantiskt/bohemiska... Skulle vilja ha lite mer klassiska plagg. Visst, jag äger en del kavajer och sånt, men är dålig på att använde dem. Det blir lätt att man tar det man är van vid. Och jag är ju inte riktigt van att gå i kavajer till vardags, med mitt jobb... Men kanske jag kan hitta något lite mer "mellanting" som kan passa? Något lite striktare än blommiga klänningar, men ändå lite "vardagsclassy" ;) 


Så kanske den där fina rosa boken kan inspirera mig till både "ny" stil och ordning ivårt dressingroom! Om inte annat så är den snygg på soffbordet... ;)



Maria



6 kommentarer:

  1. GRATTIS!!!
    Jag köpte den när jag inte vann;-)
    Men mitt "problem" har inget med för mycket kläder att göra... Nä, allt ryms på en klädställning just nu eftersom vi tagit två garderober från sovrummet ner till hallen.
    Det finns en "skrubb" i sovrummet som jag ska göra om till en lite SIC (Step In Closet, för stor är den inte;-)
    Men jag vill ha tips på en garderob som håller.
    Lycka till med rensandet, Det är en av mina favoritgrenar faktiskt;-) Svart bälte i den :)
    Krya på dig!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Boken blev jag nyfiken på. själv så har jag lätt att "kasta" saker jag inte använder men jag lever ihop med en som tycker det mesta är "braattha" så han skulle också behöva läsa boken. Hoppas du mår bättre snart. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Jag rensar ut bland mina kläder en gång om året. Det jag inte har använt under det gångna året rensas bort. Krya på dig, hoppas att du snart mår bättre! Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Meeen wooooow vad mycket kläder!!
    Den bilden ska jag spara o visa min man nästa gång han säger att jag har mycket...hehe...
    Jag har också den fina boken men jag har inte hunnit läsa hela än...
    Tänker också att jag ska bli lite säkrare...;)
    Å jiiiiises vad halsband du har!

    Hmmm....måste ta tag i min garderob jag med...nu när jag ändå håller på o rensar på alla andra platser i huset kunde jag ju fortsätta med garderoberna med...(började ju för ett bra tag sen men blev inte klar;)

    Grattis till vinsten förresten.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  5. Tack för boktipset! Skulle kunna bli en julklapp, eller nåt att skriva upp på den egna listan.../Ninni

    SvaraRadera
  6. En bra bok tror jag. jag har ingen stil alls tycker jag. har ingen ordning i garderoberna heller. Suck! Önskar jag hade en butler ibland som bara fixade allt åt mig. Lycka till med ditt rensande. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...