måndag 19 oktober 2015

Spiksoppa, rena fönster och nybakt bröd...

Ibland går det liksom inte hela vägen, men blir rätt okej ändå...


Idag är ett praktexempel på det...  Jag slutade tidigt (eller ja, i alla fall den tidigaste dagen i veckan) och tänkte att jag skulle putsa lite fler fönster än uterummets som jag tog igår. Dessutom skulle jag baka havrefrallor och koka soppa till middag. 
-"Det är ju ingen match, klart jag hinner det!
Jag bjöd mig "Mr Kärcher" ut på en kopp kaffe och vi satte igång. Går ju rätt snabbt när man samarbetar ;) Men så skulle jag ta en paus för att gå in och göra degen, och det gick väl också hyfsat bra. Och så kommer vi till potatis och purjolkössoppan som ska förberedas. Hrm... purjon, ja... den gjorde jag ju slut på igår. Hur tänkte jag där??? Okej, jag får ta salladslöken, det måste fungera lika bra! 
Hämtar potatisen, och ska öppna förpackningen... Ser att det är fukt i plastpåsen... och misstänker att den potatisen vill jag nog inte använda.  Jag skulle nog ha öppnat den där stängda plastförpackningen redan vid inköpet och lagt potatisen löst i kylen... Nu luktade den skunk, kan jag säga. Kompost-tunnan nästa! 
Jaha... koka soppa på en spik, det tillhör inte mina färdigheter... Sms:ar Mannen i mitt liv som får köpa med sig lite gott pålägg, för vi har ju i alla fall havrefrallorna, som är nybakta! ;) Det får bli the och hembakta frallor, helt enkelt... Kanske inte den allra nyttigaste middagen? ;) Men det får bli så...


Och något mer som vi har är en hel del nyputsade fönster ;) Tack "Mr Kärcher" för hjälpen ;)



Maria

10 kommentarer:

  1. Du fick tvättade fönster i alla fall! :)
    Potatis och purjolöks soppa är vår favorit här hemma. Gott och lätt!

    Mysigt uterum ni fått till. Det ligger på min önskelista. Eller jag skulle kunna nöja mig med tak.
    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  2. Ha Ha! Vilken soppa! Ja så kan det ju bli ibland. jag hastade ju hem i fredags och tog några fönster, några är kvar. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. men vad du hann med mycket. Putsa fönster är mitt värsta så det lämnar jag över med var, hand till Mr C. Nybakta feallor är ju mums. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Ibland får det bli good enough helt enkelt! Och det är ju alltid trevligt att titta ut genom rena fönster.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Frallor och the är faktiskt ok till middag ibland....

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Gaaahhh, vad typiskt vid middagslagningen. Kan göra mig tokig när det inträffar... När det händer brukar det få bli gröt och ägg hos oss!
    Underbart Ert fina uterum är. Vi har ätit middag i vårt uterum/ altan från april - september/ oktober! men nu är det ihop plockat för säsongen...
    Måndagskram från Kate

    SvaraRadera
  7. Nybakta frallor är ju hur gott som helst! Kram Camilla

    SvaraRadera
  8. Så fint ni har det. Tack för att du påminde mig om att det är dags här hemma också för en sväng med vår Mr Kärscher.
    Det är bara så svårt att komma igång för latmasken eller alla andra måsten ligger före.

    Frallor som är nybakta är bara så himla gott.
    Ha en bra tisdag.
    Kram Kamilla

    SvaraRadera
  9. Synd på potatissoppan men vem har väl inte gjort det misstaget ... Kram - och nya tag :)

    SvaraRadera
  10. Nybakade frallor är ju så gott ! Härligt med ny putsade fönster .Ha en fin kväll -Kram Rita

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...