torsdag 15 oktober 2015

Vad var det som hände, liksom???

Vilken torsdag...


Jag fattar inte hur det gick till... hur jag lyckades med allt denna torsdag??? Efter en rätt stressig förmiddag på jobbet, där jag  för en stund undrade om jag jobbade vid ett löpande band och inte på en förskola, så skyndade jag mig hem på min rast för att rasta vovvarna och bokstavligt kasta i mig en kopp snabbkaffe, ni vet pulvervarianten... 
Sen kastade jag mig in i bilen och styrde den ner mot byn och den där kursen i pedagogisk dokumentation som jag går på. Förra gången, som var det första tillfället, så gick jag därifrån med en liten känsla av att vara dum i huvudet...  Allt bara snurrade i skallen och jag greppade typ hälften... 
Men idag... vad hände? När kursen var över för idag, konstaterade jag att tiden gått fort, och att jag faktiskt hängde med i galoppen. Kanske hade jag knäckt koden? ;) Jag lärde mig ett nytt begrepp också som jag verkligen ska öva på! Härvarande. Nej, inte närvarande med N utan H Ä R V A R A N D E... Att inte bara vara närvarande utan att verkligen lyssna på någon till 100%. Att vara HÄR och nu, typ. 
Och sen... innan jag åkte hem, så skulle jag in och handla. Och jag åkte ner i parkeringshuset. Jag som verkligen har en fobi för p-hus, på riktigt, jag tog mod till mig och körde ner... Portarna gick igen bakom mig och där var jag instängd för stunden. Men inga pelare som attackerade mig och inget tak som rasade in. Jag klarade det! ;) Kändes helt okej. Att det sedan var nästan tomt, så det inte fanns anledning till panik, hör ju liksom inte till saken ;) Och portarna gick lydigt upp när jag ville köra ut därifrån igen. Yes, I did it! ;) 
När jag sedan kom hem och packat upp varorna fick jag sådan vansinnig lust att ta en powerwalk. Egentligen borde jag ha dragit igång med städningen med detsamma (torsdag, you know) men nej, jag ville ut mest det var ljust. (och efter städning och middag hade jag inte kommit iväg, jag lovar ;) Jag är förvånad över att jag inte gav upp och stannade hemma när jag fick leta efter mina träningskläder i säkert tio minuter, innan jag kom på att jag hade flera uppsättningar. En tänkt halvtimme blev en längre runda på nästan dubbla tiden och jag kände mig riktigt riktigt nöjd med mig själv! Vilken torsdag, vad effektiv jag varit, vilka framsteg jag gjort ;) 
Middagen slapp jag fixa för det gjorde dottern, och efter en trevlig stund tillsammans runt middagsbordet, där vi nog alla var rätt H Ä R V A R A N D E, så tog jag itu med badrummet och städade det. En liten liten stund hade jag tänkt strunta i det, men bara en liten stund. Om jag lade ner lika mycket tid på motion/träning som jag gör på städ och piff, så vore jag riktigt vältränad, jag lovar ;) Men det är bara så att det där med att ha välstädat det är ganska viktigt för mig... det är något med energier och sånt ;) 
Efter att ha hunnit allt det där och också hastat ner ett blogginlägg om det, så är klockan strax efter 21 ("bara", det känns ganska tidigt för mig) och jag tänker krypa ur badlakanet som jag har virat om mig, svepa om mig en morgonrock och krypa upp i TV-soffan och kolla på Bron. (första säsongen, Netflix) 


Och med mig har jag den där stora funderingen "Vad var det som hände idag?" Var det något med kaffet vi fick på kursen? ;)



Maria 

3 kommentarer:

  1. Åhh så bra! Att vara härvarande är fantastiskt. Jag fick också en typ av extraenergi idag. Positiv feedback från en coach och trots en riktigt dålig morgon så känns denna torsdag jättebra. Kraaam och Grattis! / Pia

    SvaraRadera
  2. Ja det där härvarande är inte så lätt! Tror man måste jobba på det hela tiden :-).
    Kram och ha en mysig helg!
    Malin

    SvaraRadera
  3. Underbart att ha sånt där flow! Man kan liksom erövra hela världen, typ!

    Vad duktig du var att försöka tänja på gränserna, det där med p-huset! Nästa gång går det ännu bättre!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...