fredag 23 oktober 2015

Men nu ÄR vi nog på gång

Ja, jag veeet...

Jag har sagt det många, många gånger... Sagt det där att vi ”snart” ska bygga klart/göra iordning (eller vad man säger) det stora badrummet... Men nu är det faktiskt sant!


Här i veckan drog Mannen i mitt liv på sig de blå arbetarbyxorna och stegade upp för trappen med skruvdragaren i högsta hugg.  Oh la la , tänkte jag! Nu är han redo! Och så lite Oh la la för att han är lika snygg i arbetsbyxor som i snyggbyxor haha... ;)  (men den bilden får ni inte se nu ;)

Det stora badrummet, har ju verkligen tagit tid på sig och det har många förklaringar. En har varit att Mannen i mitt liv har velat justera något som felat med några mm. Typ något med en balk som skulle lyftas lite.  Jag tror att det var så i alla fall. Jag har aldrig sett det där felet, och ingen annan har heller sett det. Bara Mannen i mitt liv som ser sådana saker, och det är väl lika bra att han får göra något åt saken då, och det har han gjort nu. Så NU kan man gå vidare.  En till anledning har varit ork och lust... Och TID. När man bygger ett hus på ca 250 kvm, till stor del själv, så är det inte konstigt att det tar tid... Eller???


Vi har ju dessutom ytterligare ett våtutrymme som ska iordningställas efter badrummet... Nämligen bastu och dusch i anslutning till utebadet. 
Nu vill vi ju gärna göra en hel del själva, för att vi tycker det är lite kul (när vi känner att vi orkar) och saker som vi inte kan göra själva så som el och vvs m.m,  tar vi ju självklart hjälp med. Och det är klart, då tar det lite tid...
Men om man känner att man inte vill eller orkar slutföra sina projekt själv, så finns det ju hantverkare och företag som är proffs på renoveringar/ombyggnationer!

Kan ju vara bra att ha i tanken... Utifall att vi skulle tröttna ;)




Maria

5 kommentarer:

  1. Så kul med renovering! Och sånt måst få ta tid för att det ska bli riktigt bra.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Lycka till med renoveringen! :)
    www.kathe.nu

    SvaraRadera
  3. Så himla kul och spännande, har ju själv ett badrum som aldrig blir färdigt......hoppas du delar med dig vad som händer under resans gång, alltid kul att få tips och idéer. Ha en mysig fredag vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Härligt att vara igång. Hoppas vi får följa med på "resan". Ha en fin helg! Kram Camilla

    SvaraRadera
  5. Vad spännande med nytt badrum. Kul att göra renoveringen själv men vi har inte samma ork hemma längre... Blir spännande att se hur det blir sen, kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...