fredag 2 oktober 2015

Fredag i "nya" soffan

Fredag kväll. 

En ganska sen fredag kväll till och med. Lite fredagsfeeling har jag skrapat fram också! 

Här har annars varit en soft dag med lite sofftid. Efter en natt med magont och dålig sömn vaknar jag upp med huvudvärk... Bestämmer mig faktiskt för att stanna hemma. Ett bra val visar det sig.

Jag passade på att "inviga" nya sofföverdraget, genom att ligga där  i soffan och bläddra i magazines hela förmiddagen. Tankad med värktabletter. 

Vid lunchtid fick jag sällskap av den utflyttade dottern som "flyttat hem under helgen". Vi fick en eftermiddag med mycket prat och mys, bara hon och jag. Huvudvärken släppte så småningom och energin återvände. Sakta men säkert.

Och soffan... ja den har alltså fått nytt överdrag. En klädsel i en varm grå nyans, som gjorde hela vardagsrummet lite "mjukare" och varmare så här lagom till hösten. Lite nya kuddar på plats förstås också! 
De blåa paisleymönstrade kuddarna kommer från MIO och de andra har jag sytt själv. Köpte stora dukar billigt på Hemtex och sydde ihop fyra kuddar. Två blommiga och två medaljongmönstrade i lite vinrött blankt tyg. Tips alltså att köpa dukar för att få billig metervara! 

Vi är nöjda hela familjen, med den "nya soffan". Men för tillfället sitter i i den andra soffan. Uppe i "TV-soffan" sitter vi och kollar på Idol. Eller jag bloggar ju jag, men lyssnar i alla fall ;) Mellantjejen och Tvilling 1 har dragit in till stan, men vi andra fyra samt lilla vovven är samlade i soffan :) 

Det blev som sagt lite fredagsfeeling till slut. Ett bad tillsammans med Mannen i mitt liv, en middag med alla samlade. Alla utom svärsonen. Mycket mer kan man inte begära av en fredagkväll, tycker jag! 


Hoppas ni alla haft en riktigt skön fredag och att er helg blir toppen! Och så ber jag om ursäkt för att jag inte hunnit titta tillbaka in till er alla so lämnat hälsningar hos mig senaste tiden. Tiden har bara inte räckt till. Tyvärr..

Nej, nu ska jag kolla in det allra nyaste inredningsmagazinet som hämtades in från lådan idag...


Maria

6 kommentarer:

  1. Hoppas du mår bättre nu, magsmärtor lät inget kul alls. Bra av dig att stanna hemma. Vilken mysig dag du fick, "trots allt". Snyggt överdrag till soffan.
    Vi myser på landet nu, det blir en helg vid havet. Och jag tror allt att vi kan åka hit igen så vi kan sammanstråla :)
    Ha en skön helg vännen och krya på dig
    Kramar Maria

    SvaraRadera
  2. Kul att kunna förnya med överdrag. Härligt att umgås med sina barn också. Det gör vi också i helgen. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Skönt att du mår bättre! Så snyggt det blev med grått överdrag på soffan. Ha en fin helg! Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Vad fint det blev. Fiffigt att sy kuddöverdrag av dukar. Jobbigare blir det nog då man syr en klänning av gardintyg och går på fest. Det kan ju vara nån som tycker att man går runt med gardiner runt kroppen!

    Ha en fin lördag!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. ååå,snygga kuddar. Gillar dom massor! Hoppas du får en toppen helg. Kram

    SvaraRadera
  6. Snyggt tyg till soffan och fina kuddar. Hoppas du är piggare igen. Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...