söndag 25 oktober 2015

Tänd ett ljus...

Jag hade tänkt visa er...

Ljuslyktor - här (men hittar ej på hemsidan)
Tändsticksaskfodral - här
Visa er mina nya fina fodral till tändsticksaskar. Har sett dem lite här och var på bloggar, men hade ingen aning om var man kunde få tag i dem. Så plötsligt slog det mig.... google... Allt går ju att googla fram ;) Hur lätt som helst hittade jag dem, när jag sökte på "tändsticksask i metall", sen var det ju bara att gå vidare till en butik ;) 
Jag hade lite svårt att bestämma mig så det blev två. Både en stor och en liten, både en svart och en vit. Den stora vita "bor" ute i uterummet och den svarta i köket. Har en liten känsla av att det kan bli fler. Så fina och mycket roligare än att ha den färgglada asken framme. 
Att tända ljus är både mysigt och rogivande, men ibland gör man det  för att minnas och hedra också... Samla tankar och kraft... Idag är vi många i Sverige som kommer att hålla en tyst minut, med anledningen av det som för några dagar sedan hände i Trollhättan... 


Tänd ett ljus, tänk på varandra och var rädda om varandra! 


Maria


5 kommentarer:

  1. Vackra askar, snygga att ha liggandes framme istället för de gladfärgade tändarna som finns idag. Här tänder vi också ljus och sänder en varm tanke ner till Trollhättan och de som har förlorat de sina. Hoppas du har en solig söndag. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Fina askar! ja vi tänder ett ljus och minns så klart eller hedrar eller vad man nu gör. Så tragiskt och hemskt. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Underbara askar ! Har tänt ljus här i dag och sänder en varmtanke till dom i Trollhättan som miste sina nära .Så hemskt och tragiskt :( Ha en skön kväll .Kram Rita

    SvaraRadera
  4. Jättefina! Ja att tända ljus gör något med själen på något vis. Och fruktansvärt det som hänt i Trollhättan, går inte ens att föreställa sig.

    Kram Malin

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...