lördag 10 oktober 2015

So much love!

Bröllopsdagsfirandet igår...


Firandet igår blev lite annorlunda mot vad det brukar... Mannen i mitt liv hämtade upp mig efter jobbet och vi drog direkt upp till Dalarna. 
Vi pratade i somras om att bjuda ut våra föräldrar på middag, men det har inte blivit av... Förrän nu. Igår, på vår bröllopsdag. Det var väl egentligen inte planerat som just bröllopsdagsfirande, men det råkade vara den enda lediga fredag som passade ;) Och det passade ju bra att slå två flugor i en smäll ;) 
Vi fick en riktigt riktigt trevlig kväll tillsammans med mycket prat om gamla tider och gemensamma bekanta, gamla hus/byggnader som funnits på orten en gång i tiden m.m... Mycket gamla minnen!Främst för våra föräldrars del, men även jag och Mannen i mitt liv hängde väl med på ett hörn och mindes ett och annat ;) 
Själv var jag bara så nöjd över att vi fick den fina stunden tillsammans alla sex. Det är inte så ofta som vi träffas tillsammans samtidigt, och när det sker så är det vid större sammankomster och då hinner man tyvärr inte prata så mycket i lugn och ro. Ja, det var en så mysig kväll så jag somnade  med ett leende på läpparna i svärföräldrarnas gästrum. 

Vi åkte hem efter frukost och "morgonkaffet" och när jag steg in genom dörren här hemma möttes jag av doften av liljor. Ja, jag fattade ju inte att det var det som doftade först... men när jag såg den enorma buketten med liljor på köksbordet så förstod jag ju! Intill stod en flaska champagne också. Han kan han, Mannen i mitt liv... Han vet att liljor är min favorit! Och champagnen, ja den kommer vi njuta av i badet lite senare. Firandet fortsätter...

Men först så ska vi faktiskt sätta oss ute på vår porch och sippa på en het äppeldrink...  


Maria

4 kommentarer:

  1. Grattis på bröllopsdagen lite efter. :)
    Mysigt med middag. Såna brukar inte bli av så jätte ofta.

    Bra med miljöbil. Mannen kör också miljöbil i jobbet. Toyota hybrid och tyckte jag skulle ha en också men jag gillar min bil.
    Fast vill gärna ha en lite nyare fast samma....

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  2. Min kommentar föll bort, provar igen...

    Stort grattis på bröllopsdagen!! Två saker slår mig, vilken fin make du har, vackra blommor och bubbel, vilket fint initiativ :) Och så kul att kunna fira med era föräldrar! Jag har förlorat båda mina föräldrar och hade gärna haft dem med på middagen...

    Många helgkramar aka

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt ni verkar ha haft det. Kul att det blev av till sist. Det är ju sånt där som särskilt den äldre generationen uppskattar så vansinnigt mycket!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Ibland är det svårt att rodda ihop så att alla kan ses... vilken lyckad kväll ni fick och hoppas att ni fick ett fortsatt trevligt firande

    Kram Sandra

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...