söndag 11 oktober 2015

En riktigt skön helg

Vilken helg det blev...



Vi har suttit ute på porchen och njutit av höstluften. Med en skön filt om benen och en het äppeldrink som värmde gott så kändes det riktigt riktigt bra! Tokgillar att sitta ute så här på hösten.

Vi har också suttit framför brasan. Tittat på lågorna.  Ja, jag visste väl att de där stolarna skulle komma till användning ;) 


Ett bad och gott bubbel, blev det ju förstås också. Och jag invigde en fin vinst. Vad det var får ni se en annan dag. 

Idag har jag gjort klart ett projekt vid symaskinen, som jag hållit på med ett tag. Blev riktigt nöjd med resultatet. Ett lapptäcke till en baby. Vi har också hunnit med att röja i uteförrådet, och även i virkeshögen bakom... Ett par släpkärror till återvinningscentralen. Så skönt att få sånt gjort! 


Och så nu ikväll har vi haft hela familjen, inklusive svärson,  samlad här och ätit söndagsmiddag. Så mysigt och trevligt avslut på en toppenhelg!


Hoppas ni också haft en lika fin helg! 


Maria



3 kommentarer:

  1. Japp, en härlig helg. Vilket fint lapptäcke du sytt, det bästa är bra nog. Kraaam pia

    SvaraRadera
  2. Lät som en härlig helg ni haft. Och det där lapptäcket såå fint. :-) Här har vi också njutit av helgen men som vanligt har den gått för fort. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  3. Alltså, den där porchen! Är så avis! Låter som en kanonhelg!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...