fredag 30 oktober 2015

Fredag helt plötsligt...

Helt plötsligt blev det fredag...

Det blev ett litet uppehåll här på bloggen, som ni kanske märkt... Helt plötsligt hamande jag i ett sådant där läge: "Bloggen-är inte -det-viktigaste-just-nu". (Inte för att bloggen är viktigast någon gång alls egentligen...;) De tre senaste inläggen var förinställda, för vi åkte ju på en liten minisemester, jag och Mannen i mitt liv. 

Vi kom hem i tisdags kväll, lite senare än beräknat på grund av trafikstockning. Sedan var det bara att hoppa in i vardagen med jobb (underbannat på arbetsplatsen, vilket medför extra jobb), städning och handla mat och allt det där... Någonstans där tappade jag tillfälligt lusten att blogga, av flera anledningar...

Men nu är det fredag och sista fredagen i oktober till och med... Vart tog oktober vägen??? Någon som fattat?  Mannen i mitt liv kom hem med en spökbukett igår. Blommornas vackra färger lyser upp tillsammans med levande ljus och jag har sovmorgon. Skönt! Det blir en lugn helg hemma, jag känner att jag verkligen behöver det. Det blir en familjehelg, svärföräldrarna kommer ner och jag tror vi kommer få lite snickarhjälp av svärfar faktiskt. Den utflyttade dottern med sambo kommer också en sväng. Vi ska fira. Fira vår Minsting som fyller år på söndag. Det blir bra! 
Ja just ja, den där minisemestern... "bildbevis" från vart vi befann oss, ja det kommer. Måste bara välja bilder först och kolla varför bilderna inte alls blev så stora denna gång, som jag ville ha dem? Har ju gjort precis som jag brukar!? Gillar inte när saker inte går som jag tänkt! Speciellt inte tekniska saker, som inte är mitt område precis...

Men jag gillar fredag! Fokuserar på det nu istället ;) Happy Friday! Och kanske  även lite " Happy halloween" för den som vill också...



Maria

11 kommentarer:

  1. Visst har det gått galet fort! Jag säger fortfarande att vi är i uppstarten av terminen. Hmmm kanske inte när det är höstlov!

    Happy Friday Maria!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Ja, freeedag och en efterlängtad ledig sådan. Idag vankas det massor av roligheter! Familjehelg hade vi hela förra helgen, så den här helgen får det vara lite "egentid", för att förhoppningsvis komma iväg på en tripp till Dalarna på tu man hand nästa helg :)
    Och vi har som sagt kommit tillbaka till zybervärlden igen...äntligen!
    Stora fredagskramen till Dig från Kate
    PS. Snyggt mans-armband från Fossil.

    SvaraRadera
  3. God morgon!
    Förstår det där med bloggandet! Jag känner att det får inte bli ett krav (på mig själv alltså) att blogga, utan jag gör det numera när jag har lust!
    Låter som om din helg kommer att bli fin. Härligt att ha familjen samlad och tänk just detta att "bara" äta tillsammans är ju underbart!
    Så jag önskar dig en fantastisk helg! Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Välkomna hem! Ajdå, personalbrist på jobbet låter tufft, hoppas du hinner vila upp dig i helgen.
    Grattis till minstingen i förskott:) Vilken fin bukett mannen köpt till dig <3
    Ha en fin helg vännen och ta hand om dig
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Hej där..!
    Ja, tiden fullkomligen rinner ju en ur händerna... Å vi har varit så så trötta min dotter o jag.
    Behövde den här ledigheten o vila upp oss känner jag..
    Ha en riktigt fin helg nu!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. härligt med fredag!! härligt med lite firande. hoppas ni får en fin helg. kram jannice

    SvaraRadera
  7. Håller med härligt med fredag och vart tog oktober vägen 8 veckor till nyår, vart tog året vägen? Hoppas du får en härlig helg.. Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Ja det är läskigt vad tiden rinner iväg. Härligt med en fin bukett och man måste ju ingenting. Att vila lite ibland från blogg och annat är nog viktigt. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  9. Hej min finaste vän.
    Ja men vad är det som händer... Jo nu har oktober bara runnit mellan fingrarna känns det som, hur kan det var möjligt att det är november på söndag.. Ja, än en gång så känner jag att man måste ta tag i dagarna och vårda dom, vårda tiden och tiden med de nära o kära man har omkring sig..
    Din man är ju bara för rar som kommer hem med en så fin spökbukett :)
    Hoppas allt är bra med dig och att du har en mysig fredag.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  10. Nu längtar jag till advent, November kan vara så mörk men vi får hoppas på fina höstdagar..
    Så trevligt med en minisemester...

    Önskar dig en fin lördag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  11. Visst är det otroligt så fort tiden går. Hoppas ni haft en mysig semester. Kramis

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...