fredag 4 juli 2014

Utmaning - sommarlistan!

Hur ser mina planer ut för sommaren? 

Det var första frågan i utmaningen, som jag fick av KATARINA, härom veckan. 

Förutom att "hänga hemma", umgås, fixa och pyssla i och kring huset, så blir det en tur till Göteborg med husvagn. En och annan dagsutflykt med picknick blir det absolut! Självklart Fjäderholmarna! 


Vad gjorde jag på midsommar?


Jag firade traditionsenligt med nära och kära i Dalarna. På dagen sill-lunch, midsommarstång, blommor i håret med släkt och vänner i åldrarna 11-70:nånting... På kvällen grillning med släkt och vänner i åldern runt min ;) 

Min bästa sommarfrukost?
Äter gärna "samma gamla vanliga", bara jag får sitta ute!!!! ;)

Bästa sommarlåten?


Sol, vind och vatten - Ted Gärdestad. Den påminner mig om fina sommarminnen, eftersom den funnits med på vår "sommar-spel-lista" under flera år. 

Vad passar bäst på grillen?
Bortsett från lax, så tveklöst en hemgjord "american burger" med de rätta tillbehören! 

Vad dricker jag helst i sommar?
Vid festligare tillfällen vill jag ha en god drink serverad i tom pucko-flaska och snyggt sugrör till. Till maten kan jag tänka mig ett glas kall chablis, någon gång emellanåt.

Vad ska jag läsa i sommar?
Manualen till dataprogrammet (maskinbroderi) till den fina symaskinen jag fick av familjen i födelsedagspresent! En och annan kriminalroman blir det också ;)

Favoritplagg under sommaren?

 Favoriten ever är klänning. Alltid klänning. Året om! 

Bästa parken?
Där leder Central Park i New York överlägset! Inte för att jag planerar att besöka den nu i sommar, men den leder helt klart ändå! 

Sista frågan lyder: Bästa badstället?
För mig som är badkruka av värsta sort så är det egna spa-badet hemma den självklara platsen att bada på! Har nog aldrig (eller i alla fall på väldigt många år) badat så mycket under ett år som i detta "sparadis"! Tror nästan att jag slitit ut en bikini snart ;) 


Tack KATARINA för att du sände utmaningen till mig!
Nu skulle jag vilja se listor från:







Men bara om ni vill förstås! :)


Maria

10 kommentarer:

  1. Vilken kul lista :-) Kul att läsa dina svar! Fina bilder till gör det ännu roligare :-) Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Jag ska också göra listan ;)

    Tycker jättemycket om din och ler när jag läser om klänning…du och jag! Vi gillar våra klänningar <3

    Nu firar vi 4th of July och på radion dånar just nu Mr. Springsteen och vi dricker bubbliga drinkar...skön stämning xo

    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Kul att läsa din lista också!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Spännande svar och fina bilder! :)

    SvaraRadera
  5. Tackar för den utmaningen!! Min kommer inom kort...
    Härlig läsning. Göteborg här med på semestern och Central Park vill jag också besöka...
    Önskemål om dag att träffas i veckan? Jag har inget inbokat..
    Lördagskram från Kate

    SvaraRadera
  6. Härliga och spännande svar på utmaningen.
    Ha så trevligt i Göteborg. Se upp för en stor vit lastbil med en jättecontainer på "flaket", det är min gubbe som jobbar häcken av sig i värsta trafiken hela sommaren... han svär redan över alla förvirrade turister som inte förstår att man flyttar inte, eller stannar, ett sånt jätteekipage "bara sådär". Bäst är när han får långresor och vi kan hänga på en sväng, men oftast så snurrar han runt på broar, i tunnlar och i värsta Göteborgstrafiken... Nu klipper han gräset, så det är väl lite lugnare,,,
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  7. Klänningen är verkligen fin som du har på bilden. Grön? jag älskar gröna klänningar. skall bli spännande att se vart i Göteborg ni tar vägen i år. Här är härligt, älskar min stad också:)
    ha det härligt i sommar.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  8. Mysigt att få läsa din sommarlista o få se fina dig på bild. Jag blir glad att du skickar utmaningen vidare till mig, men eftersom jag redan haft en sommarlista passar jag denna gången, hoppas det är ok. Ha en härlig vecka vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  9. Godmorgon Maria! Kul att läsa din lista!

    Önskar dig en underbar sommardag!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Hihi, jag tänkte just skicka denna utmaning till dig, men du hade redan fått utmaningen.

    Jättekul att läsa :-) och du är skitsnygg i klänning!!!
    Kram Malin

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...