fredag 18 juli 2014

Målat zinkhus ;)

Mina zinkhus har fått ny färg


Jag, som många andra föll för "trenden" med zinkhus, ljuslyktor. 

Jag var så glad och nöjd över dem båda, när jag köpte dem för några år sedan. Men jag tröttnade faktiskt på att ha zink inomhus ganska snart. Tycker det materialet gör sig bättre utomhus. Ändå har de fått stå där i fönstret i brist på annat ;)

Tills nu. Då jag piffat till dem lite. Målat om dem, helt enkelt. Köpte vit matt sprayfärg och sprayade dem. Började med det lilla för att testa om det blev bra, innan jag förstörde även det stora ;)

Men det blev riktigt bra! De blev som nya och passar mycket bättre in i fönstret nu, tycker jag. Så tips till er som kanske också tröttnat på zinkhusen ;) 

Idag bär det av på en dagsutflykt, på tu man hand med Mannen i mitt liv. Vart vi hamnar berättar jag senare ;) Ha en fin fredag!


Maria

7 kommentarer:

  1. Bra tips! Jodå, även jag föll för zink-hus-trenden.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Det blev ju superfint!!!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Återbruk är ju bra. De blev ju himla fina vita.
    Kul med dagsutflykt med din make. Ha så kul!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  4. Så fint det blev. Jag har faktiskt inga zinkhus:).
    Aha, så ni ska iväg på något mysigt bara ni två:) Härligt:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. De blev ju jättefina! Har inga såna...
    Hoppas du/ni får en riktigt härlig dag.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  6. Vilket toppentips! Det måste jag prova. Mina "huslyktor" har hamnat i ett skåp, då jag också tröttnat på zink. En burk sprayfärg skall inhandlas! Hoppas ni får en mysig dag! Kram Camilla

    SvaraRadera
  7. Vilket bra tips o jodå har trängs zinkhusen på skåpshyllorna, visserligen brukar jag plocka fram dem till jul. Ha en mysig helg med mannen. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...