fredag 11 juli 2014

Ännu en "Odd Molly-inspirerad" blus

Jag har visat er ett par tidigare. Här kommer det en till.

Jag har passat på att sy klart blusen som jag började på i maj... sen blev det fint väder annat kom emellan och den blev liggande, halvklar ;) Även denna är lite inspirerad från Odd Molly.

Passar på att "träna" lite på att vara med på bild själv också. Har så svårt för det ;) Tycker inte alls att bilderna stämmer med den bild jag själv har på mig ??? Kanske spegeln ljuger? Men det kan ju vara kul att se hur plaggen jag syr, ser ut på också ;) (Tyvärr så ser jag att vissa bilder och fallet på blusen gör mig att se gravid ut, vilket jag inte är!)

Det vackra tyget har jag köpt hos Stoff o Stil i Kungens Kurva. (Ett paradis för den som gillar tyger och tillbehör!) I halsringningen sitter en virkad spets som avslutas med knytband. I ändarna har jag fäst ett par knappar som avslut. Lagda, nedsydda veck på framsidan och lite korsstygn. På ryggen en broderad blomma. 


Runt den broderade blomman ser man om man är uppmärksam orden: 
Live  your  dream.  
Alla broderier har jag broderat på maskin.


Maria





14 kommentarer:

  1. Men Gud så fin blus! En sån vill jag verkligen ha! Syr du på beställning så ställer jag mig på kö för en sådan!! Och du är så fin så öva vidare du så vi får se mer av dig! Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Alltså jag är så imponerad!!! Själv kan jag typ sy upp gardiner (som är färdigsydda) och byxor... Men att få ihop en blus, och dessutom ha en massa fina detaljer!!! Superfin är den! Och du är jättefin på bild, du ser inte alls gravid ut!
    Det är ju så lätt att man är kritisk mot sig själv!

    Ha en fin dag!
    kram Malin

    SvaraRadera
  3. Jag har sagt det förut men det tål att sägas igen.. VAD DUKTIG DU ÄR!
    Så fina grejer du syr! Jag tycker du borde starta något eget och sälja dina fina alster!

    Önskar dig en fin fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar blus! Så härligt egen, och jag älskar mönstret!
    Jag har äntligen hittat mina rundstickor efter flytten, och nu har jag börjat sticka på en poncho i ull (bra i värmen, va?) som jag tänkt ha till hösten... vi får väl se om den blir klar... mååååånga maskor blir det. Sticka, virka o brodera är mer min grej, även om jag hade en sy-egna-kläder under en period för mkt länge sen ;-)
    Det går i perioder, det där. Hösten är min mest kreativa period. Älskar höst!
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  5. Sååå fin, du är verkligen jätteduktig! Så många fina detaljer. Ja, Stoff och Stil är verkligen ett paradis. Kram Camilla

    SvaraRadera
  6. Vilken söt blus, du kan du! Så bra att du övar på att vara med på bild, det är ju då man lär sig. Bilderna är jättefina! Jag övar också:) Skulle behöva öva in en "ansiktsmin" som är bra, så att man slipper ta så himla många bilder för att jag inte ser klok ut:)). Haha:)
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Väldigt fin blus, du är bra på det där du. Ja vad skall ni hitta på, Göteborg är väl just Liseberg och shoppingmästarnas stad. Säkert rea nu i många affärer, mina favoriter är Oles döttrar, Milk and honey, döttrar brukar gilla Fioruccii - lite utplockat där nu men rea. Att göra hmm... är det fint väder är det ju underbart att åka till Marstand och gå på rundvandring på Carlstens fästning( låter kanske tråkigt) men vi var där nyss med makens bröder, barn och vår 17-åring och hennes pojkvän och de gillade det mycket. Hade en suverän guide. Skärgårdsbåtarna från Saltholmen ut till någon ö är fantastiskt tycker jag. Trädgårdsföreningen är fin att promenera i, cafeet som ligger där har ibland trubadurer nu på kvällarna, på torsdagskvällar spelar en grupp som kallar sig Partypatrullen de har vin och spriträttigheter. Mysigt vid fint väder, som det mesta. Åka ut till Amundön, bil och sedan en lång promenad på ön. Regnar det kan man ju alltid gå till Universeum , fast det gör tusen andra också då:) beror helt på vad ni gillar. Själv gillar jag mest djurdelen där det andra är nog för tekniskt för mig. I Säve ligger Aeromuseum - din man gillar ju flygplan var det inte så:) Gillar ni Tapas tycker jag ni skall äta hos Athena ligger mittemot korvkiosken som heter" Lasse på Hedens" är en grekisk restaurang med mycket trevlig personal. Ett ställe som jag tycker ni absolut skall besöka är Botaniska trädgården där är så vackert om ni gillar blommor då förstås.Det som jag kommer på just nu.
    Hoppas ni får några härliga dagar här på Västkusten.
    Kram/
    Berit

    SvaraRadera
  8. Du är ju bara så himla duktig. Modig också som selfar dig så där.. Du är jättefin Maria! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  9. Snygg!!! Du är duktig på att sy..
    Jag är inte så bekväm jag heller att posa på bild, men det är ju alltid kul att få lite av personen som bloggar!
    Bakom mina solglasögon kan jag känna mig bekväm

    Trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  10. En så söt blus...vad duktig du är på att sy...jag har inte vågat mig på kläder utan håller mig till gardiner:)) Hoppas magen är bättre nu/ Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Hej snygging!
    Var här för några dagar sen men något dök upp så jag inte hann skriva..:(
    Jag blir ju så himla imponerad av allt du syr och trist att du fick boka av reportaget.
    Din sommarlista var jätte kul att läsa och hiiiimmel så gulligt att liten vovve har en egen pool..;)
    Vår lilla böna gillar inte vatten.
    Ha en fin helg nu!
    kram Katarina

    SvaraRadera
  12. Himla duktig du är!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  13. Men gud då duktig du är! :-) Blusen,är jättesnygg! Sydde själv rätt mkt för...ja vad är det, 20-25år sen, men idag är det mer lagning och upplägg som gäller. :-) Kanske ngt att ta upp igen, du inspirerar ju....men då får jag nog investera i ny symaskin också, vi får väl se. Kramizz och du ser kanon ut på bilderna / Laila

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...