fredag 25 juli 2014

När man visar gästerna sitt smultronställe och hur tomt det blir när de rest hem...

Vilken tur vi hade, att gästerna ville åka till Fjäderholmarna ;)


I onsdags tog vi med gästerna till Fjäderholmarna. I alla fall de vuxna (Mannen i mitt livs lillasyster med man) barnen stannade hemma. Vi tog tåget och picknickväskan och drog iväg. Ett stopp för vätskekontroll i Gamla stan innan vi hoppade ombord på båten.


Vi slog oss ner i skuggan och mumsade lite picknick (förrätt innan vi åt skaldjur på krogen) och satt och pratade och hade så där supertrevligt, så man nästan vill att tiden ska stå still en stund. Det blev närmare ett par timmar.

Sen gick vi en tur runt ön och fortsatte prata och skratta, titta på omgivningen och hade det bara bra. 


Gästerna som är "båtfolk" och har båt hemmavid i Dalarna, blev nog lite sugna på att åka till fjäderholmarna med egen båt. (De hade åkt förbi där med egen båt för länge sedan)

En och annan båt passerade förbi som beundrades från oss på land.
Det ser lite lustigt ut när de stora Finlandsfärjorna drar förbi, de är liksom så stora för sin omgivning.

Fjäderholmarna är onekligen ett ställe där jag totalt kopplar av. Så underbar harmonisk miljö, och jag tror även att våra gäster uppskattade besöket lika mycket som oss!

Efter att vi hade ätit på krogen rundade vi av med kaffe och en glass i trädgården till Röda Villan. 

Det var riktigt skönt där i skuggan med kvällssolen och vattnet bakom träden. 
Supernöjda tog vi sedan båten tillbaka och som vanligt längtar jag redan då efter nästa tur ut ;)


Båtresan bjuder ju också på en vacker vy. Stockholm är vackert!

Jag kan lugnt säga att det var ett ganska trött gäng som satte sig på 21:06-tåget hem ;) Och det var ju så varmt! Tåget var lite försenat vid start, vilket medförde att vi fick springa till lokalbussen här hemma. Och väl hemma så hade barnen tagit ut lilla vovven på promenad och låst överallt. Där stod vi utan nyckel... utlåsta ;) 
Istället för att vänta på att de kom tillbaka gjorde Mannen i mitt liv inbrottsvarianten och klättrade in genom ett fönster. Innanför dörren stod stora vovven, och gnällde och undrade varför vi inte kom in. Som tur är såg han ju att det var vi, annars hade han kanske käkat upp Mannen i mitt liv ;) (Tur det inte var larmat, det hade kanske inte grannarna uppskattat att få lyssna på. Räckte nog med våra skratt? ;
Igår reste våra gäster hem igen. Nu är det "tyst och tomt" här hemma. Inga 12 par extra skor och massa packning i hela hallen ;) Jag som är lite "perfektionist" och pedant utav mig, skulle ju lätt kunna tycka att det är jobbigt, men det gör jag faktiskt inte! Jag tycker bara att det är mysigt att ha gäster på besök några dagar. Få rå om varandra ordentligt! 

Men det var samtidigt ganska skönt att få städa av lite igår, när de åkt ;) :) 


Maria

7 kommentarer:

  1. Vilken mysig kväll ni haft! Förutom problemen med att komma in ;)
    Härligt med besök men rätt skönt att få vara själva igen, kram Suss

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder du tagit på vad som verkar ha varit en riktigt mysig kväll.

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig utflykt! Kul att få visa sina gäster det bästa man vet! Och medhavd pick nick så där i skuggan är bland det bästa!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Mysiga bilder från er utflykt. Jag blir så avundsjuk, L är krasslig och vill ingenting, jag sitter och tjurar mest som en trotsig unge. Ska försöka vara glad och förstående i dag. Gillar fiskhuvudena på väggen, cool bild. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  5. Älskar Fjäderholmarna får nog bli en tur när vi kommer hem från Italien kram Diana

    SvaraRadera
  6. Fjäderholmarna, vilken pärla det är! Älskar dina bilder och känslan. Det är som att vara med! Vad fint att ni varit där och njutit tillsammans. Förstår att det känns tomt…men som Suss skriver, skönt med egen tid också ;)

    KRAM!! xo

    SvaraRadera
  7. Go kväll!
    Förstår precis vad du menar..med att städa av...fniss.
    Ser bilderna och förstår av texten att ni haft det ljuvligt!! Härligt, med trevligt sällskap och god mat!
    Ha nu en fortsatt härlig kväll!! Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...