torsdag 10 juli 2014

Stilla morgon

God morgon!


Tack för er omtanke om min mage. Jag mår mycket bättre, men det har liksom "kommit och gått" så jag ropar liksom inte hej än ;) 

 Här är för övrigt ingen alls som ropar ;) Alldeles lugnt och stilla är det denna morgon.  Jag sitter där "i haket under taket" (en uteplats som använts flitigt dessa dagar) och bloggar och äter lite frukost. Idag testade jag att göra som "ungarna", jag rostade en limpmacka (törs inte äta så mycket fibrer just nu) och det var ju som "ungarna" också säger, "Helt okej" ;) Dörren in till köket står öppen, det enda som hörs innanför är möjligtvis stora vovven som byter liggställning på golvet ;)

Dörren in till vardagsrummet är stängd (och jag ser att ibland ser man saker bättre på bild! Spröjsen på fönstret! Har fixat det nu ;) men man ser att det är alldeles tomt och stilla där inne också. Ingen Tv på, ingen som "hänger" i soffan.


Grannens pool och studsmatta ser ensamma ut, tomma på barn. I våra loungesoffor hänger inga ungdomar som dricker isthé, läser "kändisskvaller" och smörjer sig med solkräm. Ingen liten vovve som plaskar i sin lilla pool ;) 

Nej, det är alldeles tyst och stilla i och kring Villa Wiker. Man kan höra fåglarna i skogen och längre bort, bortanför skogen därifrån hörs surret från bilarna på E:4an. 

Jag njuter av tystnaden och ensamheten en stund till, fyller nog på min thékopp och bara har det lugnt och skönt :) Jag vet ju att om bara en timme eller två, så är det inte lika tyst, stilla och ensamt här omkring mig. Och det är jag glad för! Lite liv och rörelse ska det vara! ;) :) 
När barnen var små, så var det på kvällen man hade den där stunden för sig själv. Nu lägger de sig ju samtidigt eller snarare senare ;) Nu är det på morgonen man får passa på, innan de vaknar ;) 

Gillar ni också att ha en stund för er själva någon gång under dygnet? 


Maria




9 kommentarer:

  1. Vad mysigt på er uteplats! Känner igen det där med lugna mornar. Här är det alltid jag som är uppe först och efter en kopp te så blev det hundpromenad. Nu har frukosten intagits på altanen. Lite snabbstädning sen blir det altanhäng i solen. Hoppas det blir bättre med magen, kram Suss

    SvaraRadera
  2. Vilken fin morgon hos dig. Tror ni har varmare än oss:) Men jag tycker det är skönt när temperaturen håller sig under 30°. Dina fönster är så galet snygga, jag vill så gärna ha sådana om vi ska bygga "altan/vinterträdgård.
    Visst kan det vara skönt med lite ensamtid, men jag föredrar när familjen är hemma:)
    Ha en fin dag. Nu ska vi åka och hämta släktingar på flygplatsen, slut på balkonghäng :)
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Så mysigt med en egen stund på morgonen, jag älskar det också. Rostade limpsmörgåsar åt jag jämt förr, älskade det. Hoppas du blir bättre i magen snart. Du kanske behöver stressa ner och bara ta det lugnt!?
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig morgon, stilla och tyst. Själv var jag på badet här i vår lilla stad och kollade
    när grabben simmade och håll i dig nu.... kl 06,15. Jag körde honom för att han skulle hinna i tid till
    sitt sommarjobb och när man ändå är uppe med tuppen kan man ju lika gärna titta lite.

    Ha en härlig dag.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  5. Jag älskar dom morgonstunderna, som är väldigt få med en liten tvååring men när det sker så njuter jag av en kaffe innan det blir fullfart!
    Sen tycker jag det är skönt att få pusta ut en timme eller kanske två när båda barnen somnat... Hinna prata på tu man hand med sin man!

    Så tråkigt med magen, så typiskt att det skulle ske just samma dag men bra att det är ombokat, ser fram emot att läsa/titta sen..

    Njut av din dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Go kväll!
    Läste ikapp lite i din blogg. Ser att magen krånglat..hoppas att du mår helt bra, nu!
    Ja du, tänk den där lugna tysta och stilla tiden på morgonen. Lika värdefull som den är, lika värdefullt är det, när man har liv och rörelse runt sig!
    Härligt, att man kan njuta av både och!

    Önskar dej en riktigt God Natt...Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Vilken mysig frukostplats, förstår att du trivs där! Ja det är underbart att hitta en stund på dygnet då lugnet infunnit i sig och man bara kan varva ner eller upp eller vilket man har behov av :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  8. oh ja dessa ensamma stunder är ett måste har alltid varit. Morgnarna är det för mig. Håller med om att man ser saker på bild som man inte ser annars.Så himla mysigt du har där utanför ert fina hus. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. Älskar den där tystnaden på morgonen!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...