måndag 14 juli 2014

Då känns det riktigt bra

Helgen som gick...


En soft helg, men där det ändå uträttats en hel del här hemma. Sånt gillar jag! Mannen i mitt liv har satt upp räcket på vår porch. Jag har varit med lite jag också, och varit hantlangare och hjälpreda, så det så! ;) Det blev bara så där snyggt så det nästan tåras i mina ögon... ;) 

De röda rosorna står så vackert mot det vita! Det blir bra det här.  Undrar om man skulle sätta blå riddarsporrar mellan rosorna? Blir det bra , tror ni, eller blir det för trångt? 

Att sedan på eftermiddagen få slå sig ner där på porchen och dela en öl, ja det är lite av livskvalitet. (Fast om sanningen ska fram, så blev det för varmt där i eftermiddagssolen, så vi flyttade runt till baksidan ;) Saker som jag uppskattar.

Njuter gör jag också i köket. Att testa ett nytt recept (Kycklingwraps blev det, väldigt gott!) och smutta lite på ett gott rött vin. 

Röra om lite i pannan då och då och tänka på hur bra jag har det, mycket att vara glad över. Även om det så klart finns lite bekymmer över ett eller annat i mitt liv emellanåt också! Men jag väljer att fokusera på det som är bra och då blir jag glad ;) :)


På söndagen fortsatte Mannen i mitt liv utomhus ock satte räcket klart och började montera flera fönsterluckor. Alltså... det är detaljerna som gör det :) (Ni ska få se sen) Själv fastnade jag i min ateljé. Städade undan efter det senaste sömnadsprojektet, beställningen till ett bröllop. (Visar sen också, vet inte om brudparet öppnat sina presenter än ;)
Den fina gamla Husqvarnan har fått sin plats på det omgjorda köksbordet. Satte också upp ett par små tavlor ovanför, ett par blyertsteckningar jag gjort för några år sedan. (så himla svårt att fota den där platsen, med ljuset från fönstret bredvid) Nu blev det lite mer "färdigt"
Och äntligen hittade jag en bra plats för oljemålningen min f.d kollega målat till mig på min 40:årsdag! I förra huset hade den en given plats i sovrummet, men sedan vi flyttade hit har den stått i det svarta skåpet i sovrummet, bland andra kära små saker. Den har liksom inte kommit till sin rätt någonstans. Men nu så... hjärnan överraskade och så klart... i ateljén finns ju plats för färg! Matchade den med ett par festliga skor i vinröd satin och ett doftljus.
Jag är så otroligt glad och tacksam över att ha fått ett alldeles eget rum för min kreativitet! Jag kan sitta där och bara känna hur bra det känns i hela kroppen ;) Fast igår satt jag som sagt inte så mycket. Jag fortsatte med att gå igenom alla tyger och vek om dem och rensade bort lite "skräp". Det gjorde jag medan Mannen i mitt liv kollade finalen i fotbollen. 
Sedan var det bara att fortsätta hålla sig vaken tills vi åkte till Arlanda kl 02:00 inatt för att hämta Mellantjejen på jobbet, hon hade stängning på MAX. (För att hon skulle slippa ta nattbussen och gå de sista 1,5 km i natten)  Ganska mysigt det med, att ge sig iväg i natten så där,(vi har ca 15 min bilresa till Arlanda) jag får lite "jag-vill-bila-till-Italien-känsla" när det bara är Mannen i mitt liv och jag, själva i den stora bekväma bilen, nästan ensamma ute på motorvägen ;) Det började ljusna när vi kom tillbaka faktiskt! 

Ja, det var en skön helg med både avkoppling och ändå "arbete" i lagom takt ;) Nu fortsätter vi i samma anda idag ;) 


Maria

7 kommentarer:

  1. Så fint du har i diitt room-of-your-own,,, Underbar tapet!!! Och vilken ordning! Där är jag avundsjuk. Min ordning brukar inte hålla så länge. Ändå är jag sån som vill ha färg/storlek/ordning på allt.
    Älskar såna där resor på udda tider. Vi (Lilleman och jag) brukar möta upp husse när han passerar någorlunda nära +-10 mil, och så brukar vi åka med en sväng. Husse är ju Lillemans idol, så det är sorg när han åker måndag tidigt. Men snart åker vi alla 3 till Tyskland på minisemester. Gillar´t...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. Låter som en perfekt semesterdag med lite av varje! Här i husvagnen tränar jag på att göra ingenting, eftersom det är dåligt väder. Läser lite, lyssnar på Sommar i P1, lagar mat, diskar, ja du vet. Men uj vad det kryper i kroppen!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Gaaahhh, vilket rum... Avundsjuk? Ja, ilgrön faktiskt!!!
    Idag gick jag loss på ogräsrensning i rabatterna, så nu är det gjort. Och vet du... Jag kom in i sovrummet sent på eftermiddagen idag och jag hade "glömt" bädda sängarna!!! Tror aldrig det har hänt tididgare.. Och det bästa av allt var att det var inte så farligt... Jag överlevde det! Kanske kan hända fler gånger :)
    Måndagskram till Dig vännen, från Kate

    SvaraRadera
  4. Låter som en toppen helg.. Den där porch vill jag se mer av;)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Du har verkligen ett mysigt arbetsrum/ateljé. Gillar din positiva inställning till det mesta, det underlättar. Hur stora ska rosorna bli? Är det ubsk eller klätter? Blå riddarsporre eller stormhatt skulle bli jättefint tycker jag, trångt gör inget, man bara delar dom om tar för stor plats. Stormhattarna blir ju ganska höga, ja riddarsporrar med. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Härligt att ha ett eget lite rum, där du kan sitta och få lite inspiration! Visst är det mysigt ibland att ge sig ut i natten. Just detta när det börjar ljusna på morgonen är en fantastisk känsla! Vet ibland när jag jobbade nätter...just mornarna..när solen började stiga upp...så vackert!
    Önskar dej en fortsatt mysig kväll!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Låter som du har det ganska bra! Plockar och fixar lite. Eget rum är bra, skulle också vilja ha ett. Har ett om man räknar med tvättstugan. :)

    Kram Kia

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...