lördag 19 juli 2014

Klänning- favoritmodell i svart.

Minns ni min vita klänning, tokfyndet från Yellow Ferry?
Den blev ju snabbt en favorit, och jag var inte sen med att köpa en till i samma modell, från samma ställe. 

Inte fullt lika "tokbillig", men nästan. Helt klart ett riktigt bra pris för en helfodrad klänning i klassiskt snitt. (Jag syr ju en del själv, så jag blir ju lite pris-kritisk ibland ;)  En modell jag känner mig snygg och bekväm i. Ser fram emot att bära den i höst tillsammans med ett par svarta stövlar. Eller bruna för en lite "enklare, mjukare" look. Här har jag matchat med höga sandaletter och långt halsband, som jag själv tillverkat. 


I ryggen sitter en lång synlig dragkedja. Snyggt och praktiskt! Klänningen är superenkel att ta av och på! Även denna har jag strl M på (jag är en typ 36-38:a), och jag upplever den nog lite rymligare än den vita, men det kan vara materialet som ger känslan av att den är lite större? 
Jag tokgillar klänningar och bär det ofta, både till vardags och till fest. Ofta använder jag de lite finare klänningarna även hemma, byter om till lördagsmiddagen helt enkelt ;) 

Om ni är sugna på att göra samma klänningsfynd, så hittar ni den HÄR.


Maria

8 kommentarer:

  1. Väldigt snygg klänning! Och bloggerska! Ja, hittar man något man trivs med så är det väl lika bra att slå till på flera :-)

    SvaraRadera
  2. Så snygg! Jag saknar en svart klänning i garderoben.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Snygg klänning och snygg tjej..
    Så skönt att ha en svart favorit garderoben, kram

    SvaraRadera
  4. Vilken snygg klänning, den sitter jätte fint på dig. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Passar perfekt på dig Maria! blir jättesnygg även i höst. . Är sugen på den jag med men nu är min klädbudget slut:) Halsbandet är jättefint också. Pernilla

    SvaraRadera
  6. Fin du var i den :), det är min absoluta favoritklänning, jag har fyndat ännu en klänning från Yellow Ferry så nu har jag snart allihopa :) kramis Diana

    SvaraRadera
  7. Fin! Du klär verkligen i den!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...