onsdag 16 juli 2014

Frågor och svar - hur tänker ni kring det?

Har funderat ett tag...

Hur tänker ni kring frågor och svar på bloggen?


Personligen så försöker jag svara på frågor som ställs till mig, hos frågeställarens blogg. Om den samma inte har någon blogg, så svarar jag under den ställda frågan bland kommentaren hos mig. Självklart missar jag att svara på någon fråga ibland, det är mänskligt ;) Men om jag får samma fråga en gång till, så skärper jag mig och svarar ;) För visst vill vi väl ha svar på våra frågor?

Anledningen till att jag frågar er hur ni tänker, är att jag själv, (vid upprepade tillfällen) ställt frågor hos bloggerskor, men ej fått svar, varken i deras kommentarsfält, eller i mitt kommentarsfält. Och då är det inte "nyfikna/kritiserade" frågor som t ex "Men visst köpte väl du ny soffa förra året, redan tröttnat, varför?" eller något i den stilen (ni fattar, va?;) utan mer "sakliga" frågor som t.ex hur någon upplevt strl på skor/plagg som visats, var en speciell pryl köpts, och som man själv kanske skulle velat köpa. Eller en "teknisk" fråga i matlagning, sömnad, fotografering eller liknande. Sådana frågor som jag själv får ibland. Vill poängtera dock, att detta inte är kritik riktad mot någon eller några utan mer en fundering om hur ni andra tänker. 
Är det fler än jag som upplever det så? Berätta gärna hur ni upplever detta med frågor/svar, hur ni gör med er blogg. Det kanske bara är jag som tänkt på detta???? ;) Och har ni ställt frågor som jag inte svarat er på, så har ni chansen igen! Ställ era frågor i kommentarsfältet, så svarar jag er! (I alla fall om det är frågor som är "relevanta" och ej privata) Och har ni inte ställt frågan än, men funderar över något jag visat/gjort så kom med de frågorna också ;)

Blir det väldigt många frågor, så gör jag inom kort ett inlägg med "frågor och svar" helt enkelt ;)


Maria 

Bilderna har ingen som helst anknytning till texten, de finns bara där för att det ska se lite trevligt ut ;)

16 kommentarer:

  1. Hej!
    jag har varit en sådan som bloggar i perioder - när livet är lite tyngre så blir jag mindre synlig i cybervärlden - men jag har alltid tyckt att det är viktigt att uppmärksamma kommentarer jag får.
    Dock svarar jag alltid i min egen blogg för då kommer svaret där som frågan/kommentaren är.
    Detta för att jag själv tycker att det inte är några svårigheter att titta tillbaka i en blogg jag varit och kommenterat i. Dessutom så kan jag känna att de svar som kommer apropå inget annat i en blogg ibland känns aningen privata. Men det är så som jag tänker ...
    Men svara - det tycker jag att man ska! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag svarar alltid på frågeställarens bloggsida (om sådan finnes), annars får det bli som en kommentar. Det är väldigt olika, vissa bloggerskor är jätteduktiga på att svara andra svarar aldrig... Ha en skön dag! Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. De gånger jag fått en fråga och sett den så brukar jag svara hos den som frågar om hon/han har en blogg, annars blir det i min blogg.

    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Jag försöker svara på frågor om jag får dem i den som frågars blogg eller i mitt eget kommentarfält om de inte har en blogg. Jag har förmodligen glömt att svara ibland men det har liksom inte varit meningen utan mitt minne är så himla dåligt. Ja, om man frågar och aldrig får svar och det är bra frågor då slutar man nog att titta in hos den bloggen. Detsamma om man ofta lämnar kommentarer hos en blogg och de aldrig lämnar nån hos dig då tröttnar man ju på att titta in hos den bloggen.
    Tack för Grattis hälsning hos mig.
    Kram Bodil

    SvaraRadera
  5. Jag svarar iland under kommentaren och ibland hos den som frågar. Det är ju det som är lite poängen med bloggvännerna, att man kan få lite tips och annat och då behöver man ju ställa frågor. Som färger, tex. Maria jag har några tips på vita blommor men jag kan pm:a dig senare så ska du få lite bilder också. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Jag gör som du. Jag försöker alltid svara på alla frågor men har säkert missat ibland. Jag tröttnar om jag ställer frågor i någons blogg men inte får några svar.

    Ha det fint!

    kramizar aka

    SvaraRadera
  7. Jag har gjort som dig, svarat hos frågeställarens blogg och även ibland på min blogg (samma svar), dels för att jag inte vet om den som frågat går tillbaka till min blogg för att se svaret och för att det kanske är någon annan som läser frågan och undrar samma sak. Så att den också ser svaret. En helgardering:) Som kanske egentligen inte behövs. Ibland har jag missat att svara på frågor, och så är det nog för många. Ibland får jag inte svar på det jag undrat, antingen frågar jag igen eller låter det vara. Beror på lite om det är en blogg jag besöker ofta eller inte.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Tack för att du tar upp ämnet. Jag har funderat på detta med var svaret bäst bör ligga. Jag har svarat på min blogg men jag har tänk att detta kanske inte är det bästa. För den som frågar ser inte svaret förrän nästa gång den går in på bloggen. På instagram är det mycket enklare. Där ser man det direkt när man får en kommentar och även svar. Tack för tipsen. Jag ska börja svara hos frågeställarens blogg också. För det finns inget smidigare sätt för att frågeställaren ska se svaret?/Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag som bloggar hos wordpress vet att man i alla fall där kan bocka i att få reda på hos sig när jag har svarat på kommentarer eller frågor som har ställts :-)

      Radera
  9. Jag svarar alltid på frågor (har säkert missat några gånger), men i mitt kommentarsfält. Det tycker jag sparar tid. Jag tror att de flesta som inte svarar har så många besökare på de olika ställena de finns på och så många som ställer frågor... så att tiden helt enkelt inte räcker till. Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Jag svarar alltid till frågeställarens blogg (om det finns) jag tycker det är lite tidsfördriv (inte för att vara arrogant) att gå tillbaka och se om bloggaren har svarat, kanske bloggaren inte har svarat och man går tillbaks o tillbaks och bloggaren har gjort tre nya inlägg under tiden.
    Nope jag ser hellre ett svar hos mig om jag har en fråga...

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  11. Hej!
    Jag brukar svara via mail till den som ställt frågan eller i vederbörandes blogg. Jag försöker svara de som frågar, men jag kan säkert ha glömt någon gång också.
    Kram Stina

    SvaraRadera
  12. Jag svarar i frågeställarens blogg eller i mitt kommentarsfält om ingen blogg finns. Klart det är mänskligt att glömma...
    Kram vännen, och ha en fin dag!
    Torsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  13. God morgon!
    Håller med dej om, att man skall svara så långt man kan, på frågor man får! För mej är det en självklarhet!
    Sen kan jag ju fundera på...om jag skulle ställa en fråga..och inte få svar...då undrar jag om vederbörande verkligen läser sina kommentarer!?
    Hur som helst...så önskar jag dej, en fantastisk dag!!
    Kram och ha det gott/Annika

    SvaraRadera
  14. Kan instämma att man inte alltid får svar om man ställt ngn fråga, men det är ju mänskligt att glömma, själv försöker jag att alltid svara antingen hos frågeställarens blogg eller så svarar jag i kommentarsfältet, och i vissa fall på mail. :-) Kramizz och ha en fin Torsdag /Laila

    SvaraRadera
  15. Jag har försökt svara hos frågeställaren. Men visst kan det vara lätt att glömma. Ha en fortsatt skön dag. Kram Anita

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...