lördag 26 juli 2014

Att det skulle va´ så svårt att få till en hängmatta!?

Äntligen, till sist...

Efter många turer, så är den slutligen på plats! Min hängmatta! Hängmattan köpte jag, för mer än en vecka sedan. Dessvärre var stativen som "hörde till", slut. I min enfald tänkte jag att det skulle finnas på något annat av de där "bildelsvaruhusen". Icke! slut på varje varuhus! 

Ja, ja... tänkte jag... jag får ju helt enkelt köpa någon annanstans. Hittade bara hela set med stativ och hängmatta på ett annat varuhus. Okej, det får bli så. Åkte in någon dag efter hängmatteköpet. Enligt lagerstaus så skulle det finnas. På platsen där de skulle ligga var det... tomt! Frågade personalen och får veta att de är slut. Kul... Det verkar inte som att jag ska ligga i någon hängmatta??

Närapå att ge upp, och "glömmer" saken under tiden vi har gäster hemma ;) Igår åkte jag till stora ICA-varuhuset, eftersom jag sett på nätet att det säljs set med stativ och matta där med. Banar iväg till trädgårdsavdelningen och ser att det står en uppställd där, men kan inte se några kartonger? Hittar på personal som kan hjälpa mig med att tala om att de är slut. Typiskt! Frågar om jag kan få köpa den som står där? Personalen måste fråga annan personal och personal nr 2 frågar om jag vill köpa den som står där. "Ja, jättegärna" svarar jag (annars hade jag väl inte frågat??? ;) och personal nr 2 måste ha sett min lyckliga blick och snällt plockar han isär den till mig ;) Nöjd och glad går jag till kassan med kundvagnen full i hängmatta-delar ;) Sparade en hundring på priset också ;)

Där kan man ju tro att allt är frid och fröjd och jag kunde slänga mig i hängmattan när jag kom hem? Njae... inte riktigt. Jo, om jag hade nöjt mig med hängmattan som hörde till stativet, men det gjorde jag inte. Den hade ju inga fransar, som det var på den jag köpte först, och det var ju dem jag ville åt! Men nu var det inte bättre än att fransmattan var för kort! Det visade sig att när jag krokade fast den, så var mattan så spänd att den liksom lyfte upp stativet från marken!!
I förmiddags åkte jag in till det där bildelsvaruhuset (som luktar av en blandning av motorolja och gummi, och har långa kassaköer typ alltid) för att köpa lite karbinhakar som nu har hjälpt mig att få till det. Perfekt resultat dessutom! Äntligen!


Och bäst som det var när jag låg där i eftermiddags och hade det så himla mysigt, så råkade jag få nys på något intressant 
på Facebook... 
Men det får bli en annan historia ;)


Maria 

11 kommentarer:

  1. Ser hur mysigt ut som helst! Och vilka supersnygga kuddar!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Mycket jobb för att få ro i en hängmatta, men skam den som ger sig. Fina kuddar har du också.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Ja man får kämpa för sina hängmattor! Vad snygg din var, hoppas på många stunder där!
    Vi körde förbi dig igår kväll och då utbrast 11-åringen (!): Det var ett riktigt snyggt hus!!!
    Bättre betyg kan ni nog inte få 😊

    SvaraRadera
  4. Vad härligt med hängmatta men du nu blev jag nyfiken på vad du hittade. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Vilken kämpe du är, du ger inte upp i första taget! :-)
    Men så var det ju en snygg hängmatta också.
    Önskar dig sköna sommardagar i den!
    Kram Eva, Tinibelli

    SvaraRadera
  6. Tur att det löste sig till sist! Det måste vara den optimala avkopplingen, att ligga i en hängmatta. Din är snygg dessutom! Ha en skön söndag! Kram Camilla

    SvaraRadera
  7. Ha ha , va gott att det lösta sig till slut:) Skam den som ger sig;-)
    Å, jag drömmer med om en hängmatta, men har inga passande träd till uppgiften, men vilket bra alternativ du visar här då:-)
    Å tack för din fina kommentar hos mig... Ja, livet sätter ju sina spår och jag nu glad att jag accepterat de spår jag får leva med. Livet i sig är ju liksom gåvan jag fick, och då kan man förlika sig med några ärr ändå.
    Mannen i huset titulerar jag min man, eftersom vi är gifta;-) Ja, det känns faktiskt lite större att säga min man :)
    Ha en fin söndag!
    Kraaam Anna

    SvaraRadera
  8. Härligt Maria! Aldrig ge upp sin dröm.. Skönt att få vila där i den fina hängmattan. Vad har du nu fått nys om? Nyfiken... Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  9. Så härligt med en hängmatta! men vilka "turer", innan du fick den! Så nu kan du ju verkligen ligga där och njuta!
    ha en fortsatt mysig kväll! Kram Annika

    SvaraRadera
  10. Oj herregud, det verkar ha varit svårt det där ;-) Men nu kan du njuta.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  11. Gillar din kudde som du gjort själv :)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...