söndag 27 juli 2014

"Nätloppisfynd" och att skapa trädgårdscafe´? ;)

När jag låg i den där hängmattan i lördags eftermiddag...


Ja, då hade jag helt plötsligt köpt en matgrupp på ortens loppis-grupp på Facebook ;) Såg den utlagd för 800 Kr, och trodde först att det bara avsåg bordet (som var det jag absolut mest var spekulant på) men läste vidare och såg att det var hela gruppen. Sms:ade Mannen i mitt  liv, som tjänstgjorde som bogserpilot och inte var hemma, och frågade om vi skulle slå till. (Var ju lite osäker på var vi skulle göra av sakerna tills vidare)

Det tog en liten stund innan han kunde svara mig, och då hade priset sänkts till 500! Jag skyndade mig att blippa ett meddelande till säljaren och tala om att jag var intresserad.(För det priset var det ingen tvekan!) En timme senare hade jag och Tvilling1 hämtat möblerna. Tur jag har stoor bil! :) Vi lastade in allt lätt som en plätt ;) 
Jag skurade möblerna och kände mig mycket nöjd! Precis det där bordet har jag länge funderat på att köpa den dag då uterummet är klart. Nu har jag bordet och uterummet är nog ganska så på gång i höst, faktiskt! (Så gruppen kommer nog stå skyddad i vinter) Visst var det några små skavanker på bordet, men med tanke på att det kostar nypris 2995 Kr på ikea, och jag vet hur sur/ledsen jag blir när första märket uppstår på nya saker så känns det helt okej! Stolarna ingick ju också i priset och de är felfria. Ja, det var ett fynd, min matgrupp! Glad att jag hann först! :)

Den andra möbeln står ute på trä-decket och nu ser det ut som vi har ett trädgårdscafé här hemma :) ;)  Sittplatser runt om. Den bruna möbeln ska bort så småningom och lounge-mmöbeln ska ju flyttas till andra sidan spa-badet.

Mannen i mitt liv har börjat att bygga ut trä-decket där idag. Det blir bra att flytta loungemöbeln dit.


Nu ser jag verkligen fram emot den dag då jag kan piffa vårt uterum! Tänker mig en kökssoffa och rottingstolar istället för de vita stolarna. Och nya kuddar! ;) 




Maria

12 kommentarer:

  1. Vilket fynd! Så fint det passade där också! Kul när man kan fynda lite:) Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Men snälla nån vilket fynd. Vilken tur ni hade och snyggt var det ju också. Tur som en tok, får man ju säga. Hittar aldrig något jag vill ha. Kram Helena

    SvaraRadera
  3. WOW vilket fynd!!! kommer bli superfint det där:-)
    Vi planerar inför vårt altanbygge, som vi ska göra nästa år. Det är en del att tänka på, för man vill ju inte göra om det;-)
    Spännande att följa ert uterum nu:)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Grattis till ett sådant kanon fynd! :-) Följer med spänning ert uterumsbyggande, då vi har lite tankar själva om ngt sådant. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  5. Perfekt! Vilket superpris. 500 kr får man väl knappt två stolar för ;) Du kan du…och jättefint blev det!!!

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Jisses vilket fynd förstår att du är supernöjd. Ååå vad spännande att få följa ert projekt. Hoppas du njuter i din hängmatta o har det riktigt skönt i värmen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Oj ja det var verkligen ett fynd, jättesnyggt och mattan under gillade jag..

    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Ett sånt där bord har också funnits på min önskelista. Men sen hittade jag ett gammalt i lagårn, sånt med besticklåda under... så...det får duga i uterummet här.
    Det blev ju jättefint med de vita stolarna också, men jag kan också tänka mig dina andra val. Väldigt inbjudande baksida (såväl som framsidan...)
    ha en fin vecka
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  9. Det var ett fynd!! Kul att du fick det.
    Hängmattan löste sig också. :) Jag har en sån där bred fatboy, himla skönt att ligga i. Bara barnen låter bli att gunga mig för då mår jag dåligt.

    Ha en toppen vecka!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  10. Wow, vilket fynd! Jättefina!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  11. Vilket fynd! De var supersnygga! Ni har ju superfint!!!

    Kram Malin

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...