torsdag 17 juli 2014

Snyggt att vila fötterna på och att ha trevliga grannar!

Skönt och snyggt under fötterna ;)


En ny snygg fotpall har flyttat in i whiskyhörnan. Något jag verkligen saknat ibland, när jag sitter där och läser, eller dricker en kopp kaffe. Fotpallen hittade jag på ortens "loppis-sida" på Facebook till en billig peng. Jag hade inte köpt den om det inte var för att det var grannen (eller någon annan jag känner till) som sålde den, jag är lite "nojig" över att köpa textilier, som inte går att tvätta i second hand ;) Men fotpallen är så gott som ny och helfräsch. 


För övrigt så hamnade jag och Mannen i mitt liv hos samma grannar (de bakom trädet ;) på "efterfest" kring midnatt då jag och Mannen i mitt liv kom hem från en pubrunda på stan. Vi råkade på varandra här hemma i mörkret och blev inbjudna till dem. Där var ett annat grannpar också som vi hittills bara hejat på och växlat något enstaka ord med. En och en halv timmes skratt och prat senare tassade vi över till oss, nöjda och glada, med förhoppningen om att få till den där kräftskivan, gemensamt med närmsta grannarna på gatan, som vi började prata om tillsammans redan förra året... ;)

Det är en gåva att ha fina grannar som det känns bra att umgås med! Har ni också sådana grannar? 



Maria



8 kommentarer:

  1. Jo visst har vi härliga grannar... speciella, om inte annat. Dom tycker nog så om oss också ;-) Men vi hjälps åt med att sköta vägen, skotta snö och ställa up om det behövs. Några efterfester blir det inte, däremot. Det får vi sköta själva,,,
    Ursnygg pall, och visst är det skönt att lägga upp fötterna när man läser.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. Tänk så mycket, goda grannar betyder!! Just detta att man kan ses sådär spontant!
    Önskar dej en fortsatt mysig kväll! Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Jaa vi har jättefina grannar som vi är så nöjda över.
    Vilken finfin pall,.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. De där tillfällena är ju såå härliga!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Näe det har vi nog inte, eller vi kanske inte har försökt så mycket. Önskar att jag hade det faktiskt. Ja svägerskan så klart.. henne kan man ha kul med. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Så mysigt där i din hörna, fotpallen var ett fint fynd. Jag skulle också behöva en fotpall till min rottingfåtölj:)
    Vi har bra och trevliga grannar, men umgås inte med dem direkt. Eller jag och en granne är ute och går med hundarna rätt ofta:)
    Ha fortsatt sköna dagar
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Vi har de bästa grannarna som vi från o till umgås med. Ursnygg pall. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Vad fint ni har det! Gillar tapeten jättemycket!

    Kram Maln

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...