onsdag 9 juli 2014

Ingen reportagefotografering idag

Ibland blir det inte riktigt som planerat...


Planen var att det skulle vara em fotograf/stylist hemma hos oss idag och göra ett reportage för en inredningstidning. Ni minns kanske att jag berättade HÄR i slutet av april att det ringde en kvinna på dörren, som var just den där stylisten/fotografen som skulle ha varit hos oss idag? Vi har haft kontakt under tiden som gått sedan dess och hade bestämt tid. 

Men ödet ville annorlunda och en krånglande mage har satt stopp. Jag har inte alls hunnit/orkat med den städningen och fixet som jag ville få gjort innan fotografering. Jag är lite av en "perfektionist" (tyvärr? ;) och har höga krav på resultat och finish. Men jag inser också min gräns och därför bokade jag av detta. Den här kvinnan (vill inte nämna namn och tidning) är rätt entusiastisk över att få göra reportaget, så vi ska försöka hitta en ny tid efter semestrar, framåt hösten  ;) 


Istället tar jag en lugn dag i ömsom sol, ömsom skugga och bara softar :) 



Maria




8 kommentarer:

  1. Så synd att ni fick skjuta på det, men helt rätt! Känner man sig inte helt hundra skall man inte tvinga sig. Hs det gott och ta hand om magen! Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Ibland får man helt enkelt planera om. Man rår ju inte över ödet.

    Hoppas din mage blir bättre och att du hittar lite ny kraft!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Bra där! Man ska tänka på sig själv och inte ge efter för krav som städning och annat. Då blir det inte en kul grej utan bara övermäktigt. Krya på din mage, jobbigt när den krånglar.
    Sedan tror ju jag att ditt hem hade varit kanonfint ändå, du har en sådan ordning i grunden:)
    Hoppas du känner dig bättre snart.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Så borde nog jag också göra oftare. Boka av och softa istället!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Bra att du lyssnade på din kropp, det skulle jag gjort förra sommaren när de var här och fotade, men iddes inte. Men med facit på hand hade jag inte behövt piffat så mycket som jag trodde. Vad är det med magen, något kag missat eller glömt. Krya på dig och var nöjd att du gjorde det som kändes rätt.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Åhh stackars dig. Inte kul med magont. Klart det blir ett bra reportage senare. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  7. Så bra gjort av dig att tänker jag. Lätt annars att svepas iväg, skulle jag tro. Du lyssnade på dig själv och var cool med det. Härligt!

    Må så gott

    SvaraRadera
  8. Så trist att det inte blev något, men jag förstår att du vill fixa och städa först. Snygg klänning! Kram Stina

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...