onsdag 2 juli 2014

Mitt i veckan!

Onsdag kväll, mitt i första semesterveckan!
Idag, liksom de tidigare dagarna i veckan, har jag varit igång hela dagen! ;) Jag startar morgnarna med 30 min powerwalk. Så skönt! Sen efter frukost rattade jag bilen mot grannstaden för att träffa en bloggvän. 

Grannstaden åt det hållet är Sigtuna. En väldigt mysig och charmig gammal stad med sneda gamla trähus! Har ni inte varit där, rekommenderar jag en utflykt dit! Ligger vackert vid vattnet!

En mysig fikastund, som blev drygt en och en halv timme. Vi pratade om allt möjligt och tiden rann liksom iväg. Vi skiljdes åt och har bestämt att detta ska vi göra igen! Snart! Och jag tog inga foton på vare sig fika eller min "dejt" trots att vi pratade om både instagrammande och bloggande... Haha... just en bra bloggerska jag är! ;) :) Knipsade av några bilder på väg tillbaka till bilen i alla fall :) 
Sen var det bara hem och fixa lunch, och sen kastade jag in den där cykeln, som någon roade sig med att förstöra för mig, i bilen (Tur man har stooor bil!) för att lämna in på verkstaden i nästa grannstad, Uppsala ;)  Den hade tydligen fått sig en riktig omgång, för hjulet behövde nog bytas, gick nog inte att rikta. Betyder att det kostar en rejäl slant. Allt bara för att någon inte kunde hålla fingrarna, eller snarare fötterna, i styr den där kvällen/natten för en månad sedan... TRIST!

Annars har jag "roat" mig med lite städning och fönsterputs. Jag har storstädning så här första semesterveckan, blandat med lite andra roliga saker ;)  


Maria

5 kommentarer:

  1. Trevlig Mitt i veckan dag. Jag anar vem du träffat. Fina Sigtuna! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Så trevligt att träffa en bloggvän! Alltid kul med nya bekantskaper! Åhh så längesedan jag var i Sigtuna!! Där vi drack kaffe en gång i tiden, tror jag hette Tant Brun...undra om det kan stämma!
    Ha en fortsatt mysig kväll! Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Mysigt med fika tillsammans med bloggvän! Du får väl en riktigt lugn semester resten av veckorna så duktig som du har varit! Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Trevligt med bloggvän-träff. Det skulle man göra oftare. Men det är ju avstånden som begränsar. Det är mysigt att ta sig en tur till grannstaden, vilken den än är, och liksom lätt-turista. Lilleman och jag var i Hjo häromdagen, och promenerade efter Vättern. Sen var jag på Hem&Hobby, där finns mycket fint. Kollade efter gardiner, men hittade inget jag ville ha. Med hem kom bl a en sån vattenskål till hunden som man kan ha i bilen, en sån skvimp-fri---med speciallock. Han en fin fortsättning på veckan
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  5. Kul med bloggdejter! Ger en speciell energi tycker jag.

    Så vansinnigt trist historia det där med cykeln. Tänk att det ska vara så svårt att låta bli andras saker!

    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...