tisdag 15 juli 2014

Tips på mysig butik - Brandy Melville

Vad är det i påsen???


Svaret är "ingenting", den var tom! ;) Men i påsen låg den söta kjolen (som jag har på bilden)när jag bar hem den från affären. Jag föll för det småblommiga tyget, och kjolen som är i strl "one size" kan lätt "ärvas" av någon av döttrarna om/när jag tröttnar på den ;) 

Kjolen är från en ganska så nyöppnad butik i Stockholm, Brandy Melville, som säljer söta tjejkläder i lite bohemisk Los Angeles-stil. Minstingen utsåg butiken till lite av en favorit. Och jag "ååh-ade" både en och två gånger över hur butiken var inredd ;) Vintage blandat med lite träskyltar och vimplar bland annat. Kläderna (i mjukaste bomull!) hängde på tygklädda kemtvättsgalgar. Helskön harmoni! Det var för övrigt där och då, som jag bestämde mig för att köpa den där gamla symaskinen som ni kan läsa om här ;)
Så ska ni till Stockholm så kan detta absolut vara värt ett besök om ni gillar "boheme-chica kläder". Och jag gissar att många yngre tjejer, tonåringar, kan tänkas gilla stilen? Butiken finns på Kungsgatan 33. 
I övrigt bär jag ett grått linne från Lager 157 (gammalt) och under det ett vanligt basic linne från HM, eftersom det grå linnet är så urringat i ärmhålen ;)


Och tänka sig... ni fick se mig på bild igen! ;)


Maria

11 kommentarer:

  1. Kul med tips! Du är jättefin så fortsätt att vara med på bild!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Alltid kul att se fina bloggerskan på bild! Ha en fin dag! Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Du klär så bra i kjol och klänning, och vacker som en dag, så fler bilder på Dig själv! Tackar och bockar för tipset.
    Tisdagskram från Kate

    SvaraRadera
  4. Roligt att du är med på bild:) Börjar bli en vana nu:)
    Jättesöt kjol, härligt tyg.
    Vilka goa tassar din Bernersennen har i förra inlägget. Och så härligt du skriver om er helg. Hörs att du njuter.
    Ha det gott vännen
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Heeeej!
    Nu har ja läst ikapp mig..;)
    Vilken snygg kjol och vad roligt det är då man hittar en sån där butik som man bara tokälskar.
    Underbara bilder på lilla 7-sovar vovven och vad spännande med räcket.
    Din ateljé is to die for.
    Ha en underbar kväll!
    kram Katarina

    SvaraRadera
  6. Snygg kjol på finaste bloggerskan. Om jag bott närmare Stockholm hade jag kikat in i butiken direkt, men det får vänta tills nästa storstadsbesök. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  7. Det är ju en bra bit till Sthlm för mig, fin kjol och kul när man faller för
    En butik så!
    Jättefint har det blivit med staketet på eran "porch" klart värd en kall öl för det!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. Oops värsta fotomodellen ju... Mysig kjol och du är så fin. Kraaam pia

    SvaraRadera
  9. Fina kjolen på en snygging till bloggerska. Tack för tipset, vi ska ju upp till huvudstaden på semestern. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  10. Du är så fin så jag tycker du kan gott vara med på bild oftare. Tack för tips! Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Fin kjol! Härligt med sommarkläder. Ha det gott

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...