fredag 24 januari 2014

Nöjd fredag!

Ja men då var det dags igen då!


Dags för fredag och helg igen! Ljuvligt, jag ser verkligen fram emot en bättre helg än förra, då jag var soffliggandes! :(


Huset är nystädat, vilket resten av familjen hade fixat igår kväll, när jag var på möte på jobbet. Det var så härligt att kliva in genom dörren och mötas av brasa och tända ljus. Rent och snyggt. Me like! Nöjd! Och nya mattan var på plats. Visar den sen. Helnöjd! Nöjd är jag också med min "nya" kruka. Med kopparspray kan man åstadkomma underverk ;) (Men det är inte så lätt som man- eller jag i alla fall- tror, att få det 100% jämnt och snyggt;) 

Vad jag däremot inte är helnöjd med är den svarta skänken i hallen. Fyy, den har blivit så otroligt skavd i färgen. Måla om? Njae... inte så sugen på det. Måla är väl helt okej, det är ju kul, men det är väl snarare underarbetet jag inte är så pigg på? ;)  Väntar ett tag och ser om det dyker upp något annat i min väg, först ;) 

Men nu kör vi fredag, eller huuur!? =)


Maria

15 kommentarer:

  1. Snyggt med kopparfärgen. Ser ut som köpt. Lyktan som hänger under hylla ser precis ut som min. Den gillas mycket!

    Ja nu kör vi fredag. Med krogshow för vår del. Weeiii!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Åhh, älskar ditt hem :),ha ne härlig fredag vännen kram Diana

    SvaraRadera
  3. Men vilken "lyx" att komma hem till nystädat hem, det är man inte bortskämd med precis... ;) Ni har så himla fint i Ert hem. Spraymåla är inte så enkelt som man tror, vill gärna rinna tycker jag.
    Mattor och hundar är ingen bra kombo, får ofta bli billigare alternativ på matta.
    Fredagskram till Dig Maria från Kate

    SvaraRadera
  4. Härligt att komma hem till nystädat hus och mys. Jag får ta tag i städningen i eftermiddag:) Har aldrig provat att spraymåla.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Men å det lät härligt!!
    Att komma hem till nystädat hus!! DU har tämjt din familj bra med andra ord...*skratt*
    Trist med färgen...det är aldrig kul då möblerna skavs där man inte vill att de ska göra det.
    Det ser i alla fall jätte fint ut på bilden..;)
    Kram o ha en fin helg!
    Katarina

    SvaraRadera
  6. Det är svårt med sprayfärg!
    När jag målar om något så gör jag aldrig något förarbete, jag målar rakt över ;-) snabbt och enkelt!
    Härligt med nystädat...

    Trevlig helg
    kram Sandra

    SvaraRadera
  7. Oj, vilken lyx att komma hem till städat hus, det har aldrig hänt mig, hlhl
    Vad bra att du har lyckats med spray färg för det är svårt. Det är så lätt att det rinner.
    Vad tråkigt med byrån men vad hade du tänkt dig istället?
    Ha en fin fredag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  8. Fredag och huset städat även här. Fast det fick jag göra själv. :) Brukar göra det på fredagar när jag är ledig, skönt att få det gjort när alla är i skolan och på jobbet.

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  9. Fint! Ja det får allt bli en tur till biltema och inköp av klotlampan.. kommer bli så häftigt. Klart du ska måla skänken. Man kan ju alltid förnya med lite nya knoppar, hantag eller beslag. Fast jag håller med "underarbetet" Blähhh!!! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  10. Koppar den nya trenden, passar fint hos dig.
    Svart är snyggt med dammigt. Förarbete är något som man önskar att någon annan ska erbjuda sig att göra. Inte roligt alls.
    Ha en skön fredag
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  11. Hej vännen!
    Visst blir det en bättre fredag, än förra. Både för dej och mej!
    Önskar dej en fortsatt ljuvlig kväll! Kram Annika

    SvaraRadera
  12. Du har så fint :)
    Önskar dig en trevlig helg.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  13. Här har det hunnit bli lördag till och med. Snart lunch och inte så mycket annat gjort ännu. Hemkommen från semester så har veckans fyllts av tvätt och ordna med saker som inte gjordes klart innan vi åkte bort. Tack för goa kommentaren hos mig. Kul att du gilla mitt marknadsinlägg, man kan nästan inte få för mycket marknad tror jag.
    Det där med att måla om. Instämmer! Jag har ideer och så men det faller alltid på att det är så jobbigt att dra igång det men just förarbetet. Vill så gärna måla om mina köksmöbler (sagt det förrut) men bara tanken på allt slipande gör att jag blir trött "skratt". Kanske skulle vi utmana varandra? Bara skoja!
    Ha en skön frisk helg!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  14. Snyggt jobbat med sprayfärgen! Det blev ju jättefint!/Susanne

    SvaraRadera
  15. Snyggt! Men du, bättra på lite på skänken och klä med tapet... ja det var ett litet tips från mig.
    Hänger på utmaningen och kör inlägg i morgon.... Jag tar fram lite gammal skåpmat. Samtidigt som jag blir sugen att pyssla... vi får se vart det bär hän
    kram elsamarianne

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in! Lämna gärna en hälsning så hittar jag tillbaka till dig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...